Shopping som terapi

(null)
Det kom en fin överraskning med posten i torsdags 
Jag som älskar förklän blev jätteglad 
när min bloggläsar-vän Jaana sytt o skickade detta fina till mig!
Tänk så lite som behövs för att sätta fart på må bra endorfinerna 😊
(null)
Ett nystädat hem kan ju också vara endofinhöjande
I varje fall för pedanten i mig !
(null)
Stefan är numera ledig på fredagarna vilket gör mig helt dagvill
Igår upptäckte jag att vår panna-jäkel krånglar igen
o bestämde mig snabbt för att direkt ringa supporten på måndag morgon,
det var vara ett aber, det var ju fredag o det gick alldeles utmärkt att ringa redan då.
Att jag sedan inte hade turen att komma fram o träffa på supporten via telefonen på arbetstiden,
är ju en annan femma.
(null)
Eftersom jag måste få nåt gjort mellan försöken att komna fram på telefonen
bakade jag kalljästa Kanelbullar, 
då frysen gapade tom.
Som vanligt fick jag nöja mig med att insupa den ljuvliga doften av dem
då gluten o jag är på kollisionskurs
(null)
Idag lördag hade väninnan o jag bestämt oss för att besöka Lundboden i Smedby
En mysig liten inredningsbutik som är både trevlig o inte alls dyrt att handla i.
(null)
Väninnan köpte det största klotet av dessa vackra klot, 
som finns i tre storlekar
o som man kan elda marschaller i eller tända ljus eller varför inte sätta i ljusslingor i.
Nu såhär efteråt kan jag ångra att jag inte också köpte en eller ett par.
Då det utanför är kompakt mörker ikväll o dessa skulle varit ett alldeles fantastiskt "ljus i mörkret"
Nåja det är öppet nästa helg också om jag då fortfarande vill ha en eller ett par av dem.
(null)
Själv köpte jag doftpinnar eller vad det nu heter
då jag absolut inte kan ha eller kan elda med doftljus.
Finns inget som triggar igång min migrän-huvudvärk som just sådana.
Nu hoppas jag att denna ljuvliga doft funkar .
En fin linhandduk med dalahästar följde också med hem o två nya jättefina ljusmanchetter. 
(null)
(null)
Tänk va lite nya inköp kan pigga upp 
oavsett om det är kläder eller lite pyssel till hemmet.
Shopping är fasiken den bästa terapi som finns.
Har ni vägarna förbi så rekommenderar jag ett besök på Lundboden.
Svårt att gå tomhänt därifrån.
Och NEJ jag är inte sponsrad av butiken, bara gillar den o tror ni också skulle göra detsamma.
(null)

Kommentera inlägget här :