Fifty shades of gray

Vädret eller saknaden av väder lämnar allt övrigt att önska.
(null)
Ena dagen regn som tar fram en 
grön gräsmatta 
o morgonen efter ett grå-vitt vinterland igen. 
(null)
Vintern har kommit i gått o även mitt humör. 
Jag vill ha riktig vinter nu
några grader kallt o ett par decimeter snö fram till April då det är dags för vårsolen att göra sitt.
Det här grådasket klarar jag mig helt o hållet utan !
(null)
Jag måste hela tiden intala mig själv
att det blir skönt att ta den där lång-promenaden.
Det finns massor av hitta på att göra hemmavid bara du sätter igång.
Men igår kom vi iallafall äntligen iväg till Hedemora för att veckohandla 
o äta ute. 
(null)
Det var lunchbuffé premiär för oss på Stället i Hedemora, 
eftersom vi ville utnyttja julklappen vi fått.
(null)
Alltså så mycket gott på buffén 
jag åt mycket mer än jag vanligtvis gör o njöt av varje tugga.
Däremot hände det som inte får hända,
(null)
Jag orkade omöjligt äta upp allt jag tagit på tallriken, vilket jag skäms över.
Men nu blev det så o jag lovar att nästa gång vi äter ute skall det inte hända igen. 
Det är ett löfte.
(null)
Hundarna lämnades själva hemma o det gick riktigt bra, 
vi tränar ju på att lämna dem kortare stunder lite då o då.
För det är ju inte alls gånger de kan vara med o då måste de ju fixa några timmars ensamtid hemmavid.
Det är inget de uppskattar men huvudsaken är att det funkar ändå. 
(null)
De verkar iallafall inte som att de gått nån större nöd på dem eller att de på nåt sätt traumatiserades av ensamtiden ❤️ 

Kommentera inlägget här :