Utan bil



(null)
I torsdags var jag på bio med yngste sonen som var hemma på jul-besök
(null)
Vi var o såg underbara filmen
Avatar:The way of water 
på trevliga Star-biografen i Hedemora
Det var en film jag väntat på i många år då första filmen kom för 11 år sedan. 
(null)
Jag föll redan då som en fura för de vackra avatarerna o handlingen i filmen o vet ni det är en av de få 
DVD-filmer jag fortfarande har kvar i min ägo. 
Netflix o alla andra streamingstjänster till trots.
Jag kan inte göra mig av med den o har sett om den massor av gånger o gråter på samma ställen varje gång.
(null)
Den nya filmen var 3,12 timmar lång
men jag hade kunnat se om den direkt efter att den var slut. 
Märkte inte ens att det blev både sent på kvällen o att många i salongen fick lov att gå på toaletten under filmen. 
(null)
Jag vågade eller kunde inte släppa blicken från bioduken utifall jag skulle missa nåt eller nån fantastisk scen.
(null)
Så uppfylld o så känslofylld jag var när filmen var slut, det är egentligen märkligt för jag avskyr filmer där många dödas o man tvingas se bestialiska saker i närbild. 
Men i just Avatar filmerna hör det liksom till o då även motsatsen visas, så är det bara det vackra jag minns o uppfylls av efteråt.
Nu hoppas jag det inte dröjer 11 år igen innan trean släpps, 
den är aviserad att släppas den
20 dec 2024, 
Men efter att ha upplevt både pandemi o krigs-skrammel i grannländer, så tar jag inget för givet.
För att komma med rollator 
o kanske även med andra ytterligare hjälpmedel som 82-åring o rulla in på Star o köpa en mellan-stor popcorn o en zero-cola, 
känns lite främmande o ängsligt.
Så håll tummarna att tidsplanen stämmer o hålls för den tredje Avatar-filmen. 
Som jag längtar redan.
Jag tänker iallafall testa tankens o önskans kraft.
För ingen tanke eller önskan du har är för liten eller för stor 
bara man verkligen vill o affirmerar det.
Så önska på hett o innerligt,
det är helt ofarligt o det enda ledsamma som kan hända, är att inget händer ☺️
(null)
Den här önskan kommer dock att slå in för mig,
då vi fick en så trevlig o oväntad men faktiskt önskad julklapp/present
i år igen av Karlskrona-familjen.
Men dit kommer vi bara om o när vi får tillgång till vår bil igen.
För just nu känns ytterligare 10 dagar utan den o i väntan på verkstadsbesöket, 
som Eoner av tid,
För när man som vi bor i Stjärnsund, 
långt från både restauranger, 
biografer o annat livsviktigt är bilen en nödvändighet. 
Vänner skall man alltid vara rädd om 
o när man är bil-lös är de ovärderliga.
Jag har en sån väninna 💕
Så tacksam för det 🙏🏼

Kommentera inlägget här :