Viljan saknas

(null)

Det har varit några ljuvliga vinterdagar 
o vi har passat på att utnyttja dessa till lite härligt uteliv.
Stefan o Olle har både åkt skidor o långfärdsskridskor till Silfhytteå
ja inte Olle då, han springer bredvid så duktig o lydig.
Så duktig då det blir över 13 km tur o retur.
(null)
Vet inte vem av Stefan o Olle som uppskattar fikastunden mest
men gissar på hunden,
För Olle är ju så förtjust i mat 
så för honom är varje matstund en högtidsstund.
(null)
Högtidsstund är det också 
när matte äntligen tillåter lite vila på Gryckens nyplogade rundbana
som för tillfället har förlängts till att vara över 5 km 
Hundarna älskar att åka i sparklådan 
o de visar verkligen hur de njuter av den.
Både idag o igår har vi nyttjat banan, 
det är så mysigt att glida runt med spark på sjön
o vi uppskattar verkligen de som skottar upp banorna åt oss.
För det är helt på ideell basis de ställer upp i ur o skur.
Det gäller också att passa på 
medan väder o vind tillåter oss vara på sjön vintertid.

Det är trötta o nöjda hundar som kommer hem efter 
skidor/skridsko o sparkturer, 
sånt gör gott i matte-hjärtat.

(null)

Det är så otroligt vackert ute nu när vintern ännu en gång återkommit 
träden var helt vita av rimfrost längsmed Dalälven 
när jag var in till Hedemora häromdagen.
(null)
Ett tandläkarbesök var på G 
o jag åkte orolig in, men glad i hågen hem
då jag fick  beröm av söta nya tandläkaren för väl skötta tänder.
Så ingen åtgärd krävdes
så tandvårds-kostnaden blev helt ok också därmed.
Det gjorde min dag,
samt de vackra vyerna på min hemväg.
(null)
Nu hoppas vi vintern håller i sig nästa vecka 
som är sportlovsvecka o även Vasaloppsvecka
Vilket innebär att yngste sonen mellanlandar en snabbis hos oss
innan han på söndagen skall ta sig mellan Sälen o Mora.
Fjärde gången gillt för honom nu.
Själv har jag som längst de senaste femton åren 
åkt elljusspåret som är 2,5 km,
två varv på raken.
Vilket för mig är en bragd 
även om ingen annan tycker det är speciellt upphetsande.
Kanske om andan skulle falla på, 
men bara kanske skall jag testa de fina nya spåren 
som dragits på sjön.
För det ser så frestande ut.
Tanken är ju god,
sedan gäller det att komma över att viljan nog helt saknas
om jag skall vara helt ärlig.

Kommentera inlägget här :