Utan resultat

(null)
Planerna inför sommarens odlingar 
börjar rulla in.
I år har jag fått hybris,
för jag har beställt frön från både när o fjärran 
o dessutom alldeles för många olika sorter.
Men det känns ändå helt underbart o förväntningarna är både höga o stora.
För snart kommer alla fönster i vanlig ordning att vara belamrade av små plantor av alla de sorter o storlekar.
Likadant som det är varje vår o försommar hos oss.
Som jag älskar den tiden 
men älskar ännu mer den dagen 
det är dags för alla uppdrivna plantor att flytta hemifrån 
o ut i rabatterna eller växthuset.
Eller säljas eftersom det nästan alltid blir för många plantor till glädje för många andra hemmaodlare i närheten.
(null)
Vi har testat isvägen till Undvika
det var en fin promenad 
men det gick lite hårt åt vovvarnas tassar eftersom isen var så raspig o sträv.
(null)
Så idag blev det vanliga rundan på lunchen, lika fin den. 
(null)
På eftermiddagen slog mitt sötsug till o övertalade hjärnan att baka några glutenfria semmelbullar 
alltså herre min je så gott det var att sätta tänderna i den lite fortfarande varma mandelmasse-fyllda bullen toppad med vispgrädde.
Dagens höjdpunkt ❣️
Appropå punkt 
efter bak o middag var det punkt även för den numera så oerhört trötta Iréne. 
Som hur mycket jag än vilar knappt orkar med mig själv, 
jag sover 8-10 timmar om nätterna ändå vaknar jag totalt slut.
Så imorgon måste jag nog be om ett samtal med min hus-läkare vare sig jag vill eller ej. 
Ibland måste man böja nacken o vara ödmjuk o söka hjälp 
o inte bara streta emot o lägga sig på golvet o skrika att "jag vill inte" 
För nu har jag försökt med alla 
"kan själv"-knep för att piggna till….
utan resultat.


Kommentera inlägget här :