Otroligt mysig eftermiddag

Idag ställde finaste vänninan upp o skjutsade mig till Hedemora för lite veckohandling, så oerhört tacksam för det. (null)
Vi startade besöket i stan med go-fika på vackra nyrenoverade o ombyggda Wahlmans-café 
dit har jag pga av pandemin inte varit sedan sen-hösten 2019
(null)
Älskar det caféet pga. att de har flera alternativ åt oss "jobbiga" kunder med celiaki (glutenintolerans) 
Idag blev det en STOR underbar bit 
supergod Budapest-rulle.
(null)
Socker o gräddstinn o väldigt nöjd tog jag mig an att helg-handla.
Snabbt o effektivt idag då jag försökt skriva listan efter logistiken i Ica-butiken.
(null)
Så trevligt det var att få åka med som passagerare o slippa köra ensam, hinna prata av sig lite o komma hem utan huvudvärk,
vilket var första gången på mycket länge.
Varför den svåra huvudvärken slår till så obarmhärtigt numera efter varje besök till stan fattar jag inte riktigt.
Men så har det tyvärr varit sedan pandemin slog till o man smög omkring med munskydd i affären som värsta smittospridaren.
Dit vill vi inte igen,
så låt oss hoppas att det blir en riktigt varm o fin vår så det där förbannade viruset lugnar ner sig igen.
För vet Ni nu längtar jag nästan ihjäl mig efter Sommarloppisen, 
mitt lilla så trevliga skötebarn.
I år planerar jag öppna redan den 1 maj o ha öppet så länge det är varmt o skönt. 
Så höll ögonen öppna, vi är stax där.
Jag ser så fram emot att träffa er alla mina fina besökare igen.
Så kul ha nåt att planera för o se fram emot.
I år blir det nog hemma i lilla mysiga garaget igen,
då inget annat inte är planerat.
Ha en fin trettondagsafton o helg!


Kommentarer :

#1: Anonym

Mysigt!🥰

skriven

Kommentera inlägget här :