Förringa inte tankens kraft

God fortsättning gott folk !
Nyårsdagen o året 2023: s första dag 
vad gör man en så stilla o trött dag?
Plockar undan julen naturligtvis o återställer huset i ursprungligt skick!
Bli inte förskräckta nu, jag plockar alltid undan julen tidigt,
kanske inte den 1 januari,
men iallafall alltid innan Stefans födelsedag 10 januari.
Men det kändes helt rätt denna trötta sakta söndag, att få det gjort.
(null)
Älskar det mysiga burspråket i vårt hus
så att återställa det i "vardags-skick" är helt fantastiskt.
Jag trivs bäst med det så.
(null)
Ikväll blir det Laxsoppa med potatis o dill i burspråket 
(null)
eftersom vi åt upp resterna från igår till lunchen idag.
(null)
Så skönt det skall bli att återgå till vardagens rutiner igen.
Äta bra o vettig kost som gör kroppen glad o frisk.
För mig är det superviktigt då ju äldre jag blivit
desto fler saker reagerar jag negativt emot.
Det är inget nyårslöfte att äta bra o hålla igång kroppen
för det är ett måste vid min ålder.
Nyårslöftet får bli att "leva livet fullt ut varje dag"
då jag numera är på "fel" sida av livstids-trappan.
(null)
Har alltid önskat hett o innerligt 
att våra vovvar inte skall bli helt paralyserade o totalt skräckslagna 
vid tolvslaget på nyår o vid nio-tiden på sista april.
Då de vi haft hittills nästan dött av skräck när fyrverkerierna satt igång
men till min stora glädje o tacksamhet bryr sig varken Bruno eller Olle
(null)
Vilket vi blev varse inatt, då vi fick uppleva fyrverkerier 
vi sent skall glömma o det strax utanför vårt hus.
Inte våra närmaste grannar dock, utan uppe på Klacken.
Bruno kröp ner hos husse o sov lugnt,
efter att ha konstaterat att det inte var nåt för honom 
o inget han behövde bry sig om,
älskade coola Olle han sov sig genom hela scenariot.

Man skall aldrig underskatta tankens kraft
det blir jag varse ju äldre o "visare" jag blir.
Men denna heta önskan fick så hjärtans gärna slå in.

För hur många gånger under det gångna året
har jag inte tänkt 
att man måste/bör vara försiktig med vad man önskar. 

Ha en god fortsättning 
Försök att bara önska goda tankar/saker under 2023
Så hoppas vi de slår in  💖 


Kommentera inlägget här :