DollyParton på besök…

Hundarna har full koll på när husse byter om
de vet exakt när de inte får följa 
eller när det är dags för promenad.
(null)
Här tittar de besviket på när husse kommer bärande på 
både hjälm o skridskor. 
När han går iväg är det lite ledset en stund 
men ganska snart ger de upp o lägger sig till ro.
Här ligger de nu tills husse är tillbaka 
eller om jag skulle skramla med matskålarna.
(null)
Appropå mat, igår testade jag special-mjölet till pizza-deg
som jag köpt på Matsmart. 
Alltså har inte tidigare ätit så god glutenfri pizzabotten 
så tur jag köpte på mig flera förpackningar.
Finland kan det där med glutenfritt
det vet jag sedan tidigare så därför vågade jag köpa många.
Så kul när man får till det, för 99 gånger av 100
tycker jag att allt jag bakat med glutenfritt mjölmix
har en lätt bismak, av nåt jag tycker är oangenäm,
även om konsistensen på brödet är perfekt.
(null)
Pizzorna blev både fina o så otroligt goda
det var precis den glädjen jag behövde just nu,
då det är ett jävla mörker i kroppen 
av maximal trötthet o en pinande huvudvärk.
(null)
Att jag sedan hade besök av finaste Dolly Parton på teven 
gjorde pizzabaket på Trettondagsaftonen trevlig 
trots att jag är grå o slånkig o just nu urtråkigt som sällskap.
Dolly hade spelat in ett mycket bra program 
för att fira 50 år på scenen !! 
Jag sjöng med o njöt verkligen av hennes musik
vilken stjärna hon är, undrar om alla förstått det.
Jag lyssnar sällan på henne men har idag 
gjort en spellista med några av hennes mest kända hits.
Svårt att välja bara några då hon skrivit över 3000 låtar!!
Har ni möjlighet o inte såg programmet igår rekommenderar 
jag er verkligen att kolla på det på play.
Helt klart sevärt.
(null)
Idag är det Vinterstudion o Viaplay vinter som håller mig sällskap 
medan Stefan sliter med snöskottning, hundpromenader 
men nu har han lite egentid på långfärdsskridskor 
på Grycken upptill Silfhytteå.
Om han fortsätter till Hofors vet vi inte
eftersom Fullen o Edsken också måste vara plogade o åkbara,
nåja det visar sig.
(null)

Han fick lite alldeles makalöst god Korvsoppa 
som extra energi till lunchen idag, 
som lite kompensation o ursäkt att jag inte
riktigt är med i matchen o orkar hjälpa till här hemma just nu.
Tur en av oss är pigg iallafall annars vore det katastrof 
o riktigt tråkigt för pigga glada hundar.
(null)


Kommentera inlägget här :