Vackra omgivningar

(null)
Tur det finns förströelse dessa grå dagar
jag löser korsord, nöter teve-soffan o försöker aktivera hundarna.
Att inte ha tillgång till bil håller på att knäcka mig,
men som tur är så skall den äntligen in på verkstan imorgon torsdag.
Då har vi varit utan helt sedan den 29 december 
det har fått mig att verkligen fundera på
hur länge vi kan eller bör bo kvar i Stjärnsund
för nu har olägenheten över att bo i obygden 
när man blivit gammal visat mig sitt fula ansikte.
Jag som älskar Stjärnsund, vårt så vackra hus 
o som njuter så av omgivningarna på varje promenad vi gör 
Stefan, hundarna o jag.
(null)

För det kommer ju obevekligen en dag då varken jag eller Stefan
får eller bör köra bil längre både pga av ålder eller kanske sjukdom. 
Det är nåt jag helt förträngt tidigare o inte ens ägnat en tanke.
Men som sagt imorgon eftermiddag har vi förhoppningsvis bil igen
o livet blir så mycket bättre o allt känns genast mycket enklare.
(null)
På fredag skall vi åka ut o äta på Stället
(vi skall utnyttja julklappen)
o fira Stefan som fyllde år i går.
Det ser jag fram emot väldigt mycket 
o att även se till att ha nåt att fylla skafferiet, kylen o frysen med 
innan vi åker hem till vackra Stjärnsund
där det är en förmån att kunna 
och få bo.
(null)
För nu är det till att gräva djupt o vara påhittig
när lunch o middag skall tillagas.
Inget ont som inte har nåt gott med sig
vi har verkligen rensat i frysen nu,
så allt är fräscht som finns där.
Även kylen är up to date o desinficerad
o salmonella äggen bortkastade 
jag slängde mina jag oturligt nog hade
för det bara fanns tre stycken kvar.




Kommentera inlägget här :