Oansvariga föräldrar

På promenaderna idag hade vi både hängslen och livrem 
Det gäller ändå att hålla tungan rätt i munnen.
(null)

Det är isgata på Klackvägen så utan mina IceBug-skor hade jag inte tagit 
mig varken ut från huset eller hem igen. 
(null)
Vi går försiktigt fram där vi går
eftersom även vovvarna har svårt att få fäste.
Jag var orolig när Stefan for iväg med bilen till verkstaden tidigt imorse,
men allt gick bra o nu har vi nästan en helt ok bil. Det fattades nåt som verkstaden måste beställa hem så den skall in en gång till om två veckor.
Men vi får o kan åka i den iallafall fram tills dess. 
Så otroligt skönt att va med bil igen.
(null)
Appropå hängslen och livrem 
på em promenaden hinner det bli mörkt så därför förutom dubbskor
åker reflexvästen på o i år även en ny
reflekterande mössa. Superbra köp måste jag tillstå, även om det var från min egen Sommarloppis jag köpt den. 
(null)
Hundarna har reflex-sele o reflex-halsband o reflexkoppel, det är ju lika viktigt att de syns som jag. 
Nu känner jag att jag gjort vad jag kan för att inte ramla o att synas bra i trafiken.
Synd bara att de föräldrar som är snälla o hämtar sina barn vid skolbussen vid halv fyra-tiden, 
både kommer mörkklädda o reflexfria, för att inte tala om de helt reflex-befriade barnen de just hämtat. 
ALLA  8 personer jag mötte idag var UTAN REFLEXER både vuxna o barn.
Så otroligt obetänksamt o förenat med livsfara o vad lär de barnen ?
Dessutom totalt oansvarigt mot bilisterna som inte kan se dem i tid i mörkret o idag även ishala vägar.
Det borde vara stränga straff o böter på att slarva med en sån enkel sak som att strunta i att använda reflex.



Kommentera inlägget här :