Gott att leva ..

(null)
Effektiva dagar är så härliga när de väl dyker upp
Boston gurka a’la Fredriks fika ✅ 
(null)
Fröbröd a’la Irenes eget påhitt ✅
Men ack så goda, spröda o en fröjd för magen.
(null)
Nytorkade o blanka fina hundhårs-fria golv ✅
En makalöst skön känsla, synd bara att det inte varar så länge
nu när pälsarna skall bytas mot sommarpäls 
detta trots bakslaget o snöovädret idag. 
(null)
Fyra nybakade superfina pizzor till Stefan 
på dyrt italienskt pizzamjöl som bara måste testas.✅
Var så nyfiken på skillnaden på pizzamjöl o vanligt vetemjöl 
så jag bara måste testa.
Dessa fick klart godkänt o var enligt provsmakaren
de godaste jag bakat. 
(null)
Kommit igång att Tradera igen ✅
Hittills har det gått alldeles förträffligt 
o jag fortsätter väl med det så länge jag tycker det är kul.
Det är ganska mycket jobb med att Tradera 
så det är lätt att tröttna ganska snart.
(null)
Även börjat smyg-sälja fån Sommarloppisen ✅
häromdagen sålde jag 25 stycken trägalgar.
Detta trots att det är hårdvaluta med galgar 
när loppisen vaknar till livlig igen o kläderna skall hängas upp.
Men som vanligt har jag ju bestämt redan innan jag öppnat
att i år är återigen sista loppis-året 
så då kommer jag ju inte behöva galgarna nåt mer ⚠️
(null)
Sist men inte minst har jag gått en 4,5 km runda med vovvarna
i lössnö o ishalka. ✅
Vi avslutade rundan med boll-lek på baksidan av tomten
o samtidigt fylla på fågel-matarna o tömma kompost-hinken.
Som sagt när äntligen effektiviteten slår till
ja då gäller det att passa på.
(null)
Men nu sitter jag trött osminkad o med en lätt askgrå hudnyans
i väntan på att teve-soffan skall bjuda in mig o kravlöst säga 
"Sitt här nu o vila din trötta lekamen 
det har du gjort dig förtjänt av idag" 😉

Men det är ju oavsett hur dagen varit,
effektiv eller slöande i soffan
oerhört gott att leva ❤️

Kommentera inlägget här :