Har egentligen bara en önskan

(null)
Vi går ute o letar efter våren 
som ju lurat oss X-antal gånger nu 
För var o varannan dag är det ju full snöstorm 
o 10-15 grader kallt, 
bara för att dagen efter
allt smält bort o vi har sol o barmark igen.
Nåja tids nog hittar vi nog den
för nu kan jag känna genom vinterjackan
när solen skiner hur den värmer 
o ger mig hopp om varmare tider.
(null)
Jag har varit till Maria på Höjen 
o unnat mig kroppsvård i form av fotmassage i lilla nyckelpigan
o fått hjälp med koppning o massage mot min så oerhört onda nacke.
Rekommenderas verkligen!
Det är så otroligt värdefullt att kunna få hjälp
när kroppen sakta förfaller o börjar knirka o protestera
både här o där.
Det är min lilla extra lyx att unna sig en helkroppsbehandling
några gånger per år.
(null)
Jag har varit till Avesta o grattat barnbarnet Benjamin som fyllde 11 år
o som fick bland annat en el-scooter, 
den lovade han att farmor skulle få testa,
det är stort o jag samlar just nu mod för fullt.
(null)
Dessutom fanns det en ny familjemedlem där hemma 
på ca. 10 veckor ❤️
Det kändes så fint att lilla Svante kommit till familjen 
han är så Välkommen o hett önskad ❣️
(null)
då sorgligt nog deras andra valp Melvin 
hastigt dog efter några dagars sjukdom. 
Lilla fina Melvin blev bara 8 månader o
hade nåt så jätte-ovanligt som IMHA
Som tyvärr slutade hans liv alldeles för tidigt 💔

(null)
Det får mig osökt att tänka o känna 
att vi måste vara rädda om varandra 
Leva här o nu, 
för vi vet inget om morgondagen.
Glöm aldrig tala om för dina nära o kära 
hur mycket de betyder för dig.
Vänta aldrig för i nästa sekund kan det vara försent 🥲
Det har varit lite tungt ett tag i min omgivning o bekantskapskrets.
För så många i min omgivning, närhet o
som jag tycker mycket om, har gått bort 💔
Det ger mig insikt om o i
hur skört livet ändå är.
Jag har ju egentligen bara en INNERLIG önskan
o det är att få ett riktigt långt liv.
Jag vill så gärna gå bredvid Stefan, 
följa barnen o barnbarnen
så länge det bara går 🙏🏼

(null)
Idag 1 april fyller mitt förstfödda barn o enda dotter 52 år
tanken på att inte få följa henne o se henne åldras 
är otänkbart o skrämmande!
Det spelar ingen roll om det finns nåt okänt efter döden 
jag vill ABSOLUT vara kvar här i jordelivet!
(null)
Vem skall klippa klor, grooma, pussa på nosen, aktivera 
dessa två hängivna varelser annars?
De är ju beroende av oss båda 
fast på lika olika sätt. 
Vi fyller ju deras behov på olika sätt Stefan o jag.

Så jag försöker allt jag kan att hänga kvar
så länge det bara går….


Kommentera inlägget här :