Febern är tillbaka o inget jag kan påverka

Ett litet snabbt inlägg idag
då jag återigen dragit på mig feber
Det var så fint ute på lunchen 
så vi gick ut på Gryckens is för att möta upp husse som åkt skridskor på tre sjöar idag.
Grycken, Fullen o Edsken tur o retur.
Han är makalöst duktig min man att hålla igång, 
så tur att han har både sommar o vinter aktiviteter han älskar.
(null)
Skridskor o skidor om vintern 
o cykel om sommaren, 
hans sprillans nya MTB 
står ännu inne i gästrummet 
i väntan på specialpedaler o sommarvärme.
(null)
Åter till idag,
kände redan när jag gick ut att det var extra motigt o uppförsbacke även på isen. 
Men tänkte att det var latmasken som var på besök, 
så ignorerade det o gick en redig runda med Bruno 
medan Olle valde att följa med husse hemåt istället .
(null)
Väl hemma somnade jag på soffan under ski de tour tävlingarna 
trots att det var både spännande o duktiga svenska insatser idag.
(null)
Nu ligger jag nerbäddad o har de allra bästa sjuksköterskor som finns till hands 
Det delas ut massor av krya på dig pussar så det är svårt att inte må bättre då.
Vad jag dragit på mig är oklart,
men har inte varit helt kurant sedan julaftons tidiga morgon. 
Covid är det inte, men nåt tråkigt envist virus verkar det ändå vara.
För tröttheten illamåendet o nu åter feber talar sitt eget språk 
o är inget jag kan påverka alls just nu,
mer än att krypa ner i sängvärmen o sova bort några timmar.

(null)
Fint o troget sällskap har jag i alla fall i sjuksängen.


Kommentera inlägget här :