Ingen vit jul i år ??

Det där med vit jul kan vi nog glömma
Idag var det regn o slask på vår morgonrunda 
(null)
Så tråkigt då det var så vackert med den rena vita snön vi hade 
Det är nu utbytt mot leriga o halvslaskiga marker.
(null)
Nu är ju Stjärnsund vackert i alla väder o årstider, 
men visst vill man ha snö på marken på julaftonen.
(null)
Nu får vi nöja oss med de vackra vita husen vid Herrgården 
(null)
o vara ödmjuk inför det faktum att vi fortfarande har mat på faten, fred i Sverige, vatten i kranen o el i kontakten.
Nåt vi inte längre kan ta för givet enligt Ebba Busch…. vad är det som händer i vårt land…vart i hela fridens dar är vi på väg !!!!
(null)
För att inte få panikångest o deppa ihop gick jag hem o bakade julaftonens "efter maten kaka".
Så jag ser fram emot att sätta tänderna i den, 
jag som nästan aldrig äter nåt med socker i 🥰 
denna kaka är ju absolut gluten o laktosfri så helt ok för mig att äta  🥰
Så får jag chansen äter jag nog två bitar.
(null)
Eftersom jag lovat att inte alls stressa denna jul, 
så löser jag korsord efter dagens värv,
tar en onsdags-whisky och bara njuter av livet som 71-åring.
Sa ju att det inte blir en vit jul ….i vart fall inte i lilla "Elvan"

Kommentera inlägget här :