Jag är redo …

(null)
Det här med att komma lägst i rangordningen i huset 
verkar ha blivit min lott i livet.
Olle är ju som ni kanske vet, en äkta o riktigt trogen hussehund.
När vi adopterade Bruno så var han "bara min" o jag var den han litade på o älskade i livet 💕
jag var överlycklig, äntligen en matte-hund igen, 
som de flesta hundar vi haft tidigare varit.
(null)

Nu har han Bruno bott hos oss i ett o ett halvt år o saker o ting har sakta börjat förändrats.
(null)
Husse är den man fjäskar för, ligger på fötterna hos o smyger in under täcket på natten till.
Så husse har gått o blivit ettan i Brunos liv just nu
Tvåa i hans liv kommer hans älskade bollar 🥎 
han tappar allt när han bestämmer sig för att vakta bollarna med sitt liv.
(null)
Smulorna o skräpet på golvet är det jag får,
som trea o lägst i rang.
Enda gången jag är bäst är när vi skall leka, köra aktiviteter o vid matdags. 
Sedan kan jag dra dit pepparn växer. För jag är den där förhatliga personen som klipper "naglarna" borstar tänder o gör ren öronen o även duschar vid behov.
Säger ifrån på skarpen 
o man måste gå "fot" när vi är på promenad.
Om det är nåt en Jack Russell hatar är det att lyda, uppföra dig, komma på kommando o ta order. 
De är ju perfekta som de är, enligt dem själva.
De vill springa fritt, gärna hoppa på o hälsa glatt på allt o alla man möter.
Skälla vare sig de behöver eller inte.
Komma när det passar o aldrig ta order  
Sötast i hela världen är de också, tycker de själva ❣️
(null)
Nåväl det där med stimulans o aktivitet är jag ändå fortfarande etta på.
 För väl nöja mig med det tills jag brädar husse igen i popularitet.
(null)
Fjärde advent kunde inte börjat bättre än det gjorde 
(null)
En makalös VM-fotbolls final där jag hade maxpuls både en två gånger trots att jag egentligen inte hejade på nåt lag.
(null)
Fick kaffe på sängen med god skinkmacka till.
Hade även som vanligt sällskap vid frukosten.
(null)
Om det var en bra dag igår 
så hade jag en perfekt förmiddag idag.
Stefan stack iväg på långfärdsskridskor till Hofors över tre sjöar 
så jag fick ljuvlig egentid.
Åt lång frukost, duschade varmt
 (o ovanligt länge 😳) 
gjorde peeling i både ansikte o på fötter.
Rakade bort lite oönskad tillväxt.
(null)
Gjorde både pedikyr o manikyr 
vilket var otroligt njutbart för en 70+ tant.
Färgade bort de grå stråna i ögonbrynen. Så välbehövligt.
Så nu kan julen komma i all sin prakt… jag är redo 
(null)


Kommentera inlägget här :