Sol……äntligen!

Jag har gått igenom det glutenfria skafferiet 
Så nu bakas det hejvillt!?
(null)
Finska "råg" -rutor som blev supergoda faktiskt 
Finland är ju långt framme o mil före oss i den
glutenfria bakningens värld.
Jag minns än de nybakade morgonfrallorna 
jag åt varje morgon när vi bodde upp i Kakslautanens resort
Har varken hittat köp-frallor eller lyckats baka själv nåt liknande i 
konsistens o smakväg.
(null)
Eftersom jag har massor av olika mjölmixer 
o olika sorters glutenfria mjöler hemma 
o några av dem börjar bli out of date, 
(null)
så har jag satt igång att baka upp det innan nåt förfars.
Så nu har jag gjort ett försök att baka lite goda bröd
att ha i frysen o ta fram till frukosten på morgnarna.
Som om inte det var nog har jag mitt i alltihop
frostat av frysen…igen 😳
även där fanns lite "gammal skåpmat" som jag tillagat idag, 
så nu är inte frysen bara full av nybakade glutenfria bröd
utan även av köttbullar, köttfärssås o goda hamburgare.

Apropå frost, idag glittrade det magiskt i snön när vi var ute,
för idag var första dagen detta år som solen visade sig,
det var kopiöst vackert på vår dagliga lunchpromenad 
(null)
Det är så mysigt att gå tillsammans 
o så kul att vi äntligen kommit igång att gå regelbundet 
Jag behöver verkligen röra på mig o älskar denna stund på dagen.
Det var så obändigt vackert idag 
hjärtat slog extraslag av glädje o tacksamhet.
(null)
Grycken visade sig från sin allra bästa vintersida idag.
Vilken otrolig impact solen har på oss människor 
avsaknaden av den under såhär lång tid har varit förödande o otroligt grått.
Det var länge sedan promenaden var så lätt
känts så kort, gjort mig så varm o glad.
(null)
Imorgon är det utlovat grå-väder o snö igen
Det går det också
men visst om jag får önska 
så vill jag hellre ha sol.

Kommentera inlägget här :