SUCK !!

Ibland går det inte alls min väg
(null)
Jag har sovit dåligt o det påverkar ju hela livet i övrigt kan jag tala om.
Jag blir seg sakta o får ont i kroppen o knoppen.
Får jag inte mina 8 timmar kroknar jag helt o hållet. 
Jag mår inte bra helt enkelt 
o det mesta brukar skita sig för mig sådana dagar. 
Så därför det var med en gnagande oro o dålig känsla i magen jag åkte till bilprovningen igår.
Trots att vi varit försigkomna o servat bilen, bytt bromsbackar,bytt till ny handbroms o länkarmar i framvagnen till en facil kostnad av drygt 15000kr.
Så vi skulle vara säkra på att inget var i olag.

(null)
Döm om min förvåning o djupa ilska när den stackars besiktningsmannen sa att tyvärr din bil har för dåliga bromsar bak så det blir ombesiktning!
Jag har nog aldrig åkt så fort o bestämt till Bilkompaniet som var de som fixat bilen.
Jag räknade till tio andades djupt gick in till verkstaden o lade fram alla papper o kvitton på skrivbordet, 
med en fråga om vad i he-te de gjort eller inte gjort men tagit betalt för. 
För det var just bak som man bytt bromsbackar o det som jag fick tvåa på i besiktningen.
Fick en kufisk förklaring på att jag bromsat för lite o att det skulle justera sig själv.
Men fick ändå en ny tid nästa vecka för injustering o jaghoppas de kan fixa ombesiktningen också o bjussa på den, 
för det här var inte enda fadäsen de gjort. 
Jag är så less för detta var liksom droppen på vad de kunde ställa till med, 
för när vi servade o fixade bromsarna talade de om att nåt var i olag i framvagnen o måste bytas innan besiktningen.
Vi fick en ny tid veckan efter 
o när Stefan kom in kl 7 på den morgonen visade det sig att verkstadskillen GLÖMT boka tiden 
o även att beställa hem grejerna till bilen.
Vi bor ju inte nästgårds direkt så det var surt att åka 6 mil i outnyttjat ärende. 
Vi fick en dålig ursäkt o en ny tid veckan efter, men ändå.
Jag åkte in till stan den gången 
o bad dem samtidigt justera bromsarna de lagat, 
eftersom jag kände att de jobbade konstigt. 
Det var väl därför bägaren rann över nu när det ändå visade sig att det inte var ordentligt gjort 
o vi måste åka ännu en gång till verkstaden innan den satans bilen är UA på besiktningen.
Sådana här fadäser är inte bra för en trött Iréne,
men sov iaf mina 8 timmar inatt pga utmattning o grav huvudvärk efter hemkomsten från stan igår kväll.
Så inget ont som inte har nåt gott med sig.
För idag är jag utsövd
trots att bilen ff inte är färdig besiktad. 




Kommentera inlägget här :