Kräftor

Att ha förmånen att äta egenfångade kräftor 
är det inte många som får uppleva!
(null)
Jag är en av dem, tack vare väninnan Eva P
(null)
jag har trasslat in mig som "rorsman"
mest för att det är några härliga stunder på Grycken o också väldigt roligt o spännande!
Höstdimmorna brukar ligga täta när vi ror ut på morgonen 
bara för att lätta o visa upp den vackra sjön medan vi vittjar burarna.
(null)
Det gör så mycket att ha nån som man kan prata med om allt
eller även bara sitta tyst med!
Vi gjorde både och igår kväll medan vi frossade i oss kräftor för glatta livet.
Nu känner jag att höstmörkret som landat i mig håller på att lätta
för nu ser jag fram emot snövita dagar 
o känner att vintern gärna får komma.
Jag är redo ...
(null)
Putsade mina stora fönster igår em.
o strax efteråt flög denna söta lille nötväcka in i ett av dem.
Vi skyndade oss ut Olle o jag o tog hand om den.
Olle jagade bort en nyfiken skata som nog såg den som en gratismåltid.
Jag bäddade in den i en mjuk handduk o lät den vila en kvart,
när vi sedan tittade till den var den redo att flyga iväg igen.
Det kändes bra !
(null)
Däremot smög jag till sängs igår kväll 
eftersom jag inte ville väcka varken husse eller Olle,
Olle älskar värme o kryper gärna under täcket o kurar, 
men söta lilla nosen sticker alltid ut någonstans,
så han får luft ! 
Älskade fina hund, vilken tur vi hittade honom ❣️
(null)
Morgonrundan idag var ruggig o gråkall, 
men med täckjacka o handskar  
på njöt jag ändå av den!
(null)
Stjärnsund är vackert o magiskt 
Så är det bara !
(null)

Kommentera inlägget här :