Minnesbanken

(null)
Lördag kväll o LIF-Mora på teve 
trots att jag i hjärtat är Brynäsare
hejar jag på Leksand just nu
Vore jätteskoj om de gick upp o fick spela mot "mitt" lag nästa år 
Nåja det blir som det blir med det.
(null)
Apropå hockey de här goa killarna hittar man ibland i Avesta istält vid DJ-knapparna 
Den yngre av dem hade 7 års kalas idag o vi har firat honom hela eftermiddagen, 
Hurra hurra för Benjamin !
En trevlig tillställning med stora, små, ex, styv, halv o äkta, ja ni fattar 😊 
i "stjärnfamiljer" som vår blir det så när vi alla ses 
vilket i mina ögon är underbart 
Vi har ju en gång älskat varandra 
så varför inte ställa undan alla dumheter, gammalt groll o umgås under trevliga o socialt bra förhållanden. 
Trevligt för alla o ett i mina ögon ett vuxet sätt att hantera det på.
Jag hade iaf trevligt o stort tack till födelsedagsfamiljen 
för att ni bjöd oss alla.❤️
(null)

(null)

(null)
Jag lyckades ta ett foto av fyra generationer tjejer i åldersspannet otroligt pigga Ulla snart 85 till goaste Mathilda snart 5 år
Älskar’t 
(null)
Drömmer om att få vara med så länge jag också 
o NATURLIGTVIS ännu längre
Så nu skall jag pumpa min MTB-cykel imorgon o
o (försöka) börja träna så jag får uppleva min 100-årsdag till o börja med.
Jag är alldeles för nyfiken för att lämna jordelivet innan jag "vet allt"
Så nu måste jag göra allt för att hjälpa trötta kroppen lite på traven att orka ända fram till "evigheten" 
Som jag hoppas väntar först om tidigast 40 år 🥰🥰🥰
(null)
En som dock blev oerhört trött idag
av att vara social o alla till lags var lille Junior snart tretton ❤️❤️❤️
( motsvarar nästan 90 människoår)
Han slipper gå kvällspromenad-kissen idag
det räcker med en runda på tomten innan vi skall sova. 
Lite förmåner har man med ålderns rätt 🥰
Själv funderar jag också på när det är lovligt att tvätta av sig mascaran hoppa i pyjamasen o krypa ner i renbäddad säng efter ett abrupt uppvaknande i morse då Olle väckte oss med en kräka mitt i sängen 😳
Då var klockan halv sex, 
så nån sen kväll blir det inte för Irene i vart fall.
Leksand leder med 3-2 så hoppas matchen är avgjord 
nu trots drygt en period kvar.
Tror jag bestämmer mig för det o kryper till kojs trots att klockan bara är åtta.
Skyller på att denna natt är en timme kortare än vanligt, 
kom ihåg det o skruva fram klockan en timme innan ni kryper till kojs. 
Tack för ännu en bra dag! 
Älskar sådana o samlar dem varsamt o kärleksfullt i minnesbanken ❣️
En har redan gått o lagt sig så jag tar o kryper ner bredvid honom som vanligt. 
(null)

Godnatt ! 






Kommentera inlägget här :