gillar "Hitta Vänner" appen ....

som vanligt gick helgen alldeles för fort
Stefan åkte långfärdsskridskor båda dagarna
den ena dagen ända upp till Hofors på tre sjöar alltså,
Grycken, Fullen o Edsken tor.
förmodligen för sista gången i år då vi har vårväder ute nu
o isarna både blir blöta o snabbt mycket riskabla
eftersom jag är lite orolig när han är ute själv
är det toppenskönt att kunna följa honom genom mobilen
o se vart han befinner sig
det lugnar de franska nerverna något
Olle var med honom på söndagen ända upp till Silfhytteå
han älskar över allt annat att vara ute på isen med husse
Olle älskar för övrigt överhuvutaget att vara ute
o skulle helst vara det hela dagarna
o trots långa promenader i det vackra vädret
ser det ut såhär ganska snart efter att vi kommit hem
vi försöker hålla oss på skoterspåren där det ff finns snö
eftersom det mest är vatten o lera på våra grusvägar nu
o idag sprang vi på nåt ute på åkern
som jag trodde sov i godan ro under vintern
men den här stackaren verkar ha råkat vakna
o genast fallit offer för nåt rovdjur
det var en stor redig grävling som låg där
o som fåglarna kalasat på under hela dagen
vek ihop honom lite så ni inte skulle bli alltför förskräckta
då han låg helt uppfläkt o med revbenen blottade
 
det är otroligt vackert där vi går
o jag vågar ha hundarna lösa vilket de uppskattar högt
det gör även jag eftersom jag ser glädjen i deras "frihet"
vi upptäcker nya saker varje runda o såg idag att
alen nere vid dammen har redan satt kottar 
vägarna är blöta,leriga o snöfria
utom sista biten,300m in till vårt hus,
där vägen fortfarande är som en nyspolad hockeybana
så det är svårt att veta vilka skor jag skall välja
funderar varje gång, 
Vågar jag ta mig ut till de leriga vägarna utan dubbar
för sedan är de ju helt onödiga..
Ja ni ser vilket spännande liv jag lever
hela tiden svåra val o stora kval =)
appropå inget så börjar huset fyllas av sommarens Loppis-kläder nu
jag har ju så svårt att bara hänga ut dem ostrukna o skrynkliga
så passar på att ta mig an några varje gång det är veckostrykning på G
så det inte blir övermäktigt när det drar ihop sig till smygöppnande
vilket troligen är Kristi Himmelsfärds helgen
ser fram emot ännu en sommar i garaget
hur konstigt det än kan låta, men att ha Loppis är liksom min grej
passar mig perfekt att nasa lite
o få prata av mig med alla trevliga besökare
dessa två små härliga besökare hade jag igår
de har ju sportlov o har tid med farmor några timmar
vi spelade spel, lekte med alla gamla sparade leksaker
o handlade godis o superhäftiga tidningar på kiosken
riktigt trevligt tror jag de tyckte det var
jag tyckte då det i alla fall =)
skulle tro att det här är de sista vinterbilderna för i år
för nu går de hårt åt snön dessa fantastiska vårdagar
men Stjärnsund är ju vackert vilket väder eller vilken årstid det än är
och såhär såg det ut i storskogen idag på efetermiddagen
inte mycket snö att hitta där inte
så just nu är kontrasterna stora 
beroende på var man går
hundarna trivs hur som
de är nöjda bara de får vara ute
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :