förnuft o känsla

det är inte alltid dessa två faktorer går hand i hand
just nu lider vi världens alla kval här hemma
gammelhunden sviktar o vissa dagar är han alltför trött
för att det är ett värdigt liv
 
men så som idag, då vill han plötsligt gå på promenad
nåt han valt bort i flera dagar nu
 
 
det gick i sakta mak o han visade tydligt o klart
var vi skulle vända hemåt igen
Junior får liksom lika sig med det ett tag nu
oavsett vad han tycker om det
för nu är det Casper o ingen annan som skall ha det gott
innan han lämnar oss för att gå till Evigheten
 
 
jag har lovat både Casper o mig själv
att när det är dags o han säger till
så släpper jag taget o låter honom flyga
det är ett åtagande man har som djurägare
att avsluta på ett värdigt o bra sätt
 
men det är svårt beslut att ha hans liv i min hand
 
 
o så återkommer vi till
den där lilla saken, som att
 
förnuft o känsla inte alltid går hand i hand
 
 
jag älskar denna hund oändligt
o det är han som adopterat mig, inte tvärtom
o hur jag skall klara mig utan honom
har jag ännu inte klurat ut
6,5 år av ren o skär kärlek 
 
Casper var helandet vi behövde när vår gammelhund Jack
precis gått bort o lille Junior sörjde som bara en liten vovve kan
o tänk det tror jag han visste när han valde att flytta in till oss
 
 
nu räknar vi dagar, timmar o minuter
varenda sekund tillsammans är dyrbar
o jag har pratat med veterinären om hur, var o när 
o vi får komma när det är dags 
men ännu finns det tid
Casper får säga till, jag litar på honom
 
o han på mig
 
 
 
frid Irene

Kommentera inlägget här :