idag är ingen bra dag

 
det är gråväder ute
jag har noll energi o ingen som helst inspiration
TV-soffan är min bästis
men inte ens teven kan underhålla eller roa mig
jag känner mig hungrig o sötsuget är stort
att sluta med socker kan ta knäcken på den ståndaktigaste
 
nu hoppas jag på en mycket bättre dag i morgon
då det är energigivande ChiGong på morgonen
o dags att fara till mina forna hemtrakter 
för att fylla på skafferiet som skriar tomt idag, som tur är 
annars hade jag nog inte kunnat stå emot sötsuget
 
 
det är fågelräknarhelg 29 januari-1 februari
men har inte haft så många olika fåglelarter vid matborden
men lämnar väl in det lilla jag har att bidraga med
så lite nytta har jag väl ändå gjort idag, fniss
 
 
har väl gjort lite annat också
men mest har jag nött soffan
nåt som i mitt fall är väldigt ovanligt
jag brukar alltid hålla på med "nåt"
så den här dagen räknar jag som förlorad
 
 
lite så känns det idag
 
Frid Irene
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :