hemma igen

 
vi for till Karlskrona i lördags morse
9 timmars bilande låg framför oss
nåt jag tycker är åtminstone 7 timmar för länge
nu gick resan riktigt bra o smärtfritt
om man undantar skitvädret vi åkte i större delen av resan
 
 
vår destination var yngste sonen Viktor o hans flickvän Angelica
 
som precis flyttat ihop i ett supertrevligt bostadsområde i Karlskrona
 
 
i en trevlig tvåa som de inrett smakligt o med kärlek
 
vi överraskades med en välplanerad söndag
på Angelicas pappas jobb
vilket egentligen är tre-fyra olika jobb bl.annat 
Porslinsmuseet i Karlskronas gamla nedlagda porslinsfabrik
där också massor av annat huserar i huset
 
 
som Bilmuseet
 
 
o förlag "Albinson o Sjöberg"
som ger ut sveriges ALLA o då menar jag alla Bil o motorsport tidningar
samt Rock´n Roll
 
det blev en smaklig lunch
 
 
VIP-visning o guidning i huset av den otroligt kunnige "Kenna"
 (Kenneth Svensson)
 
 
det var en mycket trevlig överraskning o 5 timmar bara försvann
intresserad som jag är av Porslin
o även numera av fina bilar o massor av annan kuriosa
 
 
den här rariteten gladde oss lite extra
o gav oss lite "hemma-känsla"
då en av Tony Rickardssons VM-"cyklar" stod i en av hallarna
dock var dagens höjdpunkt för mig
dessa två tavlor av min absoluta favorit konstnär
den mycket udda figuren Kjell Hobjer från Bräkne-Hoby
 
 
vi kom också på att vi här hemma har lite rariteter
från den forna porslinsfabriken bl.annat dessa
 
 
nu är vi hemma igen o det är lika trevligt det
en som blev överlycklig över att hitta sin säng igen
var Casper som boade in sig ordentligt
o knappt kom fram mer på hela kvällen
 
för vovvarna tycker nog liksom jag
att det vore härligt om Viktor o Angelica
bodde några bil-timmar närmare oss
 
frid Irene
 

Kommentera inlägget här :