första rejäla dippen sen flytten

ja, den kom idag
 
har ju i över en månad gått på små rosa moln
låtsas som om jag inte alls är kroniskt sjuk
fyllt dagarna med fart o fläkt
putsat fönster
klippt gräsmattor
haft Loppis
gått långa promenader med hundar
 
levt ett normalt "Svensson-liv"
 
mått bra helt enkelt
MS har låtit mig hållas
lämnat mig ifred i stort sätt hela tiden
låtit mig få njuta av min remission
 
och jag har tacksamt njutit av varje dag
 
idag visade han att han minsann fortfarande styr mitt liv o min vardag
tröttheten slog knock out på mig 
jag har sovit bort större delen av dagen
o nu på kvällen kom de
de idiot-hemska smärtorna i ansiktet
Trigerminusneuralgi smärtan = helvetes-smärta
 
så nu skall jag droga mig till sömns
förhoppningsvis vakna smärtfri igen
 
för i morgon är en annan dag
o den ser jag fram emot med tillförsikt
 
därför lägger jag den här dagen i soptunnan
för den var inte mycket att ha
men den var unik o jag har trots allt ändå haft det bra
då jag kan o har möjligheten att kunna vila o hela mig i lugn o ro
det är jag otroligt tacksam o ödmjuk över
 
även om jag just nu kvider av smärta
 
tack för ännu en unik dag
men måtte den ta slut fort..
 
// Irene
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Jaja

Tänker på dig.. kram ♥

Svar: o jag ofta på dig min vän =)
Irene Ek

skriven

Kommentera inlägget här :