Utslag…av vad ??

Ni vet när dagarna är så där bara helt underbart sköna o bara rullar på.
Allt är rosaskimrande o det mesta är toppen.
Då jävlar slår det till
plötsligt får jag utslag på kroppen 
det börjar i nacken o sprider sig till armar fram på bröstet o ända ner till under knäskålarna.
Nu är goda råd dyra
jakten på vad jag missat att det kan finnas gluten i börjar.
Jag som varit i stort sätt symtomfri i åtta år blir helt förtvivlad då klådan jag får är snudd på outhärdlig.
Jag lusläser allt o dubbelkollar till o med.
Jag är ju så oerhört noga o försiktigt, så förvåningen är stor.
Hittar inget misstänkt ….
förrän jag tar min blodtrycksmedicin o det pingar till en varningsklocka ..,
tänk om det är av den jag får klådan.
Läser för första gången igenom biverkningarna på medicinen o hittar under mindre vanliga.. 
det jag befarat 
klåda utslag o nässelutslag.
Så nu går jag i väntans tider för att höra hur vi fortsätter min medicinering 
jag mår ju så bra i övrigt av tabletterna o har ett blodtryck som en tonåring.
(null)
Nåja det kunde varit värre 
livet är som sagt fantastiskt att leva
Jag har sån otrolig tur med min Sommarloppis,
fattar inte att jag har sån tur att jag får avsluta mina 10 år som loppis-Iréne nere i Bruksboa med flaggan i topp.
(null)
Kan man vara mer tacksam över nåt.
Jag har haft sånt otroligt flyt när det gäller mitt hjärteprojekt min älskade Sommarloppis.
Dessutom har jag ju i år utökat sortiment till allt från kaffekoppar till nya arbetskläder o verktyg.
Livet är så oförutsägbart likaså är min loppis,
ni anar inte vad ni kan hitta i min lilla guldgruva.
(null)
Lite som vovvarna på våra promenader 
alltid hittar de nåt spännande som måste undersökas.

Kommentera inlägget här :