Time flies…..

Sitter o äter en god frukost 
med egenodlade tomater o gurka på smörgåsen.
(null)
Det enda som stör denna ljuvliga morgon 
är att höstdimman redan gjort entré därute.
(null)
Det är obändigt vackert men alldeles för tidigt enligt mig.
Tiden går i rasande fart numera o jag hinner inte riktigt med.
Fick jag bestämma så saktade tiden ner efter att ha fyllt 70
så jag hann allt jag planerar varje morgon.
Istället upplever jag det som att dygnets timmar 
har halverats o att årets månader fått färre dagar.
Nåja, kanske är det jag som går saktare
inte riktigt är lika flink o rapp?
Trots att hjärnan och hjärtat känner sig unga
är nog inte riktigt kroppen med i matchen.
Jag är inte riktigt i synk längre 
i hjärnan finns inga gamla tankar o känslor
medan kroppen ofta stretar o skriker 
"stopp o belägg nu vilar vi ett tag"
(null)
Helgerna i min sommarloppis är så otroligt givande
Jag har så många o fantastiska kunder som ger så mycket glädje o energi.
Ändå är jag totalt dränerad o urlakad när söndagskvällen kommer.
Måndagen skall vi inte ens nämna här,
för den går i ultrarapid o sömnens tecken.
Men det är det så värt,
då jag samlar på bra dagar o goda minnen
att ta till under hösten o vinterns stilla dagar o mörker.
Nu är det bara två helger kvar denna sommar
o det är med den insikten jag undrar häpet
vart har tiden tagit vägen ?
(null)
Jag har i alla fall hunnit plocka av de röda vinbären
skördat massor av grönsaker 
förvällt, saftat, lagt in o frusit in.
Så nu är jag preppad o redo för vinter 
o även för sämre o "dyrare" tider.
Att odla sin egen mat är så tillfredsställande 
o jag älskar att varje morgon gå ut i trädgården 
det är min terapi o min antidepressiva medicin.
I växthuset mognar tomater paprika chili o gurka 
i överflöd just nu vilket är så ljuvligt.
(null)
Jag har också efter en vilopaus i bakandet pga trasig ugn
återupptagit bakandet av mina glutenfria bröd.
Numera med det nya trolleri-medlet Soft bake
som ger o gör brödet en helt ny dimension i smak o konsistens.
(null)
Livet som pensionär är trots allt en härlig tid 
o jag tackar för varje ny morgon jag vaknar
någorlunda pigg o alert.
Att jag numera måste äta medicin mot lätt förhöjt blodtryck 
o oregelbundna hjärtslag tycker jag är en baggis.
Men har svårt att förlika mig med att vi inte hittar nån riktigt bra sort
då den första gav intensiv klåda, 
den andra fick mig att framstå som berusad o "dum i huvudet "
Så vi fortsätter jakten på den perfekta tabletten för mig,
då biverkningarna hittills varit mig övermäktiga.
(null)
Imorgon förresten om allt går i lås
skall jag träffa tre härliga "tjejer"
som var mina kollegor på Försäkringskassan i Hofors
för sisådär 30 år sedan ☺️
Vi har bestämt oss för att äntligen ses o äta lite gott nere på Herrgården 
det ser jag fram emot o undrar hur i alla sina dar
vi skall hinna prata ikapp 😳
Men riktigt riktigt skoj skall det bli.
Om träffen kommer nästa inlägg att handla.
(null)


Kommentera inlägget här :