Säg den lycka som varar …

Går i väntan på vad besöket på VC ger
ang. mitt lilla "missöde" igår på promenaden. 
Lilla hjärtat skall kollas o även blodtrycket för att utesluta att "anfallet" inte beror på nåt sånt allvarligt. 
(null)
Gjorde samma morgonrunda idag som igår o idag gick den galant utan missöden. 
Det kändes bra.
Men märker att jag blir lite andfådd o att hjärtat slår så hårt att jag hör det ända upp i huvudet.
Detta trots att jag går i sakta mak o bara njuter av min omgivning.
(null)
Ändå är jag så glad, för jag som älskar att baka har äntligen en riktigt bra ugn igen o bullarna jag bakade igår eftermiddag blev himmelska. 
(null)
Så lite gör så mycket ibland, jag är så otroligt glad över nya ugnen.
Men kanske ännu gladare är jag över att min vev-radio äntligen kommit.
Den har allt man kan behöva vid eventuella längre strömavbrott ☺️
(null)
Nu har jag ett komplett prepper-skåp
där jag är beredd på alla möjliga eventualiteter.
(null)

Jag köpte också en kraftig powerbank 
som klarar många laddningar av mobilerna, 
för utan ström i dem kan vi ju inte ringa alls numera. 
Ja ni hör, Iréne har gått o blivit prepper på gamla dar ☺️
(null)
Men säg den lycka som varar 
min FitBit har slocknat o det går inte att ens med tvångsomstart att få igång displayen.
Den har strulat några månader men nu verkar den gett upp totalt.
Det konstiga är att allt funkar i den 
jag ser fortfarande hur långt jag går om dagarna 
hur gott eller dåligt jag sovit om natten mm.
för all denna data finns i FitBit-appen på telefonen 
men man vill ju kunna titta på sin klocka, 
för det är ju det en klocka är till för.


Kommentera inlägget här :