Mår riktigt bra, riktigt bra...

Lördag-måndag tillbringade jag till sängs efter spruta två.
Eller egentligen redan 
på måndagen reste jag mig igen
trots att jag inte var helt ok.
Men en skön varm o upfräschande dusch gör underverk i en gammal kropp,
så jag höll mig på benen större delen av den dagen.
Tisdagen präglades av en otålighet i kroppen,
så till slut gav jag efter o bestämde mig för att göra veckans ärenden
Glad i hågen for jag iväg till stan
hade en gedigen lista med mig av "måste göra"
Svängde av redan innan rondellen
som numera lever en tynande tillvaro
för man har tydligen bestämt sig för att ta bort den fina ryttaren
o bygga om till nån trist tillställning.
Nu skall jag inte gnälla innan jag vet helt bestämt
eller sett hur den nya rondellen kommer te sig
så lovar återkomma när resultatet finns att jämföra med.
Granngården fick ett snabbt besök 
då jag skulle lämna tillbaka sättlök jag inköpt där
men som visade sig var möglig inuti påsen.
Gick både snabbt o smidigt
o jag fick 4 påsar sån där skitdålig billig jord med mig hem istället,
den använder jag till att fylla upp i de jättestora krukor o urnor
jag har mina sommarblommor i, det är den perfekt till
för att odla med den går INTE.
fortsatte sedan till återvinningsstationen vid Elon
den är alltid så fräsch o välstädad.
Jag tänker nu göra reklam för en app
jag tycker ni ALLA skall ladda hem
o som ger er lite betalt för allt med streckkod som ni återvinner
den heter Bower 
o det var sonen Viktor som fick mig att börja
inget med streckkod undgår mitt falköga o allt registreras noga
jag har nu återvunnit o registrerat 1150 förpackningar sedan jul
 
att återvinna har blivit så mycket roligare
jag har tagit ut pengar flera gånger o även kuponger
Tänk så fiffigt att få betalt för skräpet vi slänger i containers
låter inte det delikat o nåt som ni måste lova mig att testa.
Bower var som sagt namnet på appen.
Nu var det dags att börja inhandlingen
DollarStore är det som gäller när gas till Soda streamen skall inköpas
då priset är mindre än hälften mot i matvarubutikerna.
Ett snabbt besök till Eriks Hjälpen med fyra kassar kläder
o lite annat från Loppisen, som jag tröttnat på :) 
hanns också med innan jag styrde ratten mot Hemköp.
Hemköp var först av två matvarubutiker denna dag,
för att vissa specifika varor av veckoinköpen finns där
5% rabatt gäller där på tisdagar för oss fattigpensionärer.
Snabt enkelt o utan trängsel eller mänsklig kontakt 
då jag självscannar allt i kassen.
Som avslutning på min måste uträtta lista stod Ica Supermarket
som även de har 5% i penssionärsrabatt,
fast där gäller det hela veckan men endast under ett inköp.
Som grädde på moset hade jag beställt tre stycken
otroligt vackra stora amplar med hängpetunior
o det riktigt billigt pga "veckans klipp"
I år blev det en tvåfärgad sort som jag tyckte mycket om
så nu skall jag njuta av dem hela sommaren lång
Just nu har jag ställt in alla plantor o blommor 
som jag orkar o kan flytta på in i förrådet
för det skall bli frost inatt...
(hoppas det är en sk Järnnatt o att det är klart med dem sedan)
alla andra som blivit kvar ute är inlindade i bubelplast o väv 
så nu ber jag till högre makter att inte ta dem till Hades inatt, 
för de är ju mina skötebarn o är även tänkta att ge mig grönsaker
hela hösten o gärna hela vintern också.
 
Det känns riktigt bra att samla ihop till massor av "to do" 
saker att uträtta när man åker iväg till "stan"
Har ju gått o blivit lite miljömedveten på gamla dagar
(i alla fall när det passar bra, säger min lite luttrade make)
så efter att ha besökt 6 platser på ett enda besök
kändes det bra i Irene-hjärtat o hjärnan
o det var med stor glädje i bröstet
jag kom hem med bilen full av allt som stod på listan.
 
En bra tisdag var det hur som helst
o bra mår jag också numera, riktigt bra faktiskt !
 
Och för en gångs skull vet jag vad jag får i morsdags present
jag har nämligen beställt den själv o suktat efter det i över åtta år nu.
Liatorps vitrinskåp från IKEA,
jag har ju redan sideboard o vägghylla så nu är det komplett <3
Bild kommer i ett senare inlägg.
 
Fast kaffe på säng måste jag få ändå,
annars blir jag grymt besviken.
<3
 
Ps.
som vanligt gäller ignorera missade bokstäver o fel-bokstäver i inlägget,
jag försöker ff få igång tangentbordet på Lap topen ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                                                                                               


Kommentera inlägget här :