lyckliga dagar går fort

Loppisen är igång o har startat i flygade fläng
testade lite öppet över AllHelgona helgen
och bättre resultat får man leta efter
Jag har haft en fantastiskt rolig o givande helg
Tusen tack för det, ingen besökare nämnd o ingen glömd :) 
Har massor av fint i utbudet i år
bl.a. denna tavelserie som är unik stor o väldigt vacker
 
Huset är även det vackert igen o återställt
då mina plantor fått flytta ut i växthusen tills vidare
Nu hoppas jag slippa frostnätter o bära in dem ännu en gång
för det är så skönt när mina små "bebisar" flyttar
o de kan börja klara sig ute =)
Blir lika lycklig varje gång jag går in i badrummet
o det ser ut som ett badrum igen o inte ett växthus
Även i år har jag sålt av alla "för många" plantor jag odlat upp
nu hoppas jag att alla som flyttat hemifrån växer sig stora
o ger bra skörd.
Några är ännu inte riktigt flyttklara, men går att beställa
som Squash o Druvgurka (typ västerås).
Däremot har jag kvar några jättefina Röd chili o Peperoniplantor o Minipaprika
som är flyttklara om nån är sugen på att ha sådana i sin odling i år .
20kr/planta.
Ni vet ju att jag investerat i en Air fryer
o trot eller ej men idag bakade jag en sockerkaka i den
som blev den safigaste o finaste jag någonsin gjort
Så nu jäklar kan jag baka sockerkaka också !
Att köpa just den här modellen av Air Fryer
kan vara det bästa köp jag gjort på länge.
Är otroligt nöjd med den o använder den dagligen.
Däremot känns det vemodigt som tusan att min så fina Skoda
är såld o har flyttat till Smedjebacken.
Jag grät faktiskt en skvätt när den for iväg med sin nya lyckliga ägarinna.
Jag saknar den djupt,
men faktum kvarstår ju i att vi bara behöver en bil numera.
Fast när jag tänker efter gråter jag ofta numera
av olika anlednigar 
både av glädje och av sorg
så det var väl väntat.
Den här utsikten o även hunden kan få mig att gråta av lycka
Gryken är magisk på många sätt o ger så otroligt många känslor.
Älskar att gå utmed sjölandet o bara njuta.
oavsett väder o vind är här magiskt att gå
Olle tycker magin ligger i att bada
även om temperaturen fortfarande är modest
tar han sig gärna ett dopp om han får tillfälle.
medan jag hellre ser att promenerar med mig på torra land
eftersom jag är rädd att han skall få det man kllar vattensvans 
av det kyliga vattnet
en av favoritrundorna är runt dammen
sedan ner på gamla järnvägen 
innan i viker av hemåt igen
den gillar vi båda två 
nu hoppas jag att inte glömma bort att blogga igen
men lyckliga dagar går fort
o då är det lätt att det blir långt mellan uppdateringarna.
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :