Andra sprutan av Modernas golvade mig

Här ligger jag o förmår inget annat.
Vaknade inatt av svår frossa o ont i hela kroppen.
Till min förskräckelse visade termometern 40,2 grader.
Kröp ner under täcket i gästrummet utifall det är Covid jag dragit på mig.
(null)
Som tur var fick jag en levande värmedyna, det behövdes verkligen då frossattackerna var massiva.
Eftersom jag tog vaccinspruta nummer två igår förmiddag bestämmer jag mig för att det var dyningarna av den jag känner av.
(null)
Sovit 10,5 timmar ändå är jag så utslagen att jag knappt orkar gå till toaletten 3 meter bort.
Febern har vi fått ner till 38,9 med två Alvedon så nu kunde jag få i mig lite frukost mitt på dagen. Vilket var både bra o dåligt, bra för jag känner ff smak o även doften av kaffet, dåligt för kroppen eller snarare magen protesterar villt o vill skicka allt i retur.
Biter ihop o sover en stund till o magen o illamåendet lugnar ner sig någorlunda.
Tänker optimistiskt att tur jag tagit sprutorna, 
för blir jag så här sjuk av lite vaccin hur jäkla sjuk hade jag inte blivit av Covid-19 då !
(null)
Solen skiner därute o jag längtar ut till Loppisen som hållit stängt idag 
jag längtar ut till mina plantor o odlingar de är ju mina skötebarn.
Stefan snickrar därute på mina "kanter" runt blomrabatterna o jag är så nyfiken o vill så gärna vara med men orkar inte ens kliva ur sängen för att kika ut genom fönstret, det är inte alls likt mig att låta mig golvas.
Men nu jäklar mötte jag min överman  det såg jag inte komma eftersom jag endast fick lätt huvudvärk o ont i armen som jag fick sticket i vid första sprutan.
(null)
Är så innerligt trött på detta virus nu o läser till min fasa att Tegnell redan nu planerar för en ny vaccinationsvåg senare i år 😳
Vad har vi ställt med ?
När vår vackra moder jord rasar så o slår tillbaka på oss människor som är så egoistiska o korkade att vi våldför oss på henne o tror att vi skall komma undan med det helskinnade.
Klart som fan att hon reagerar o slår bakut, vi har ju totalt i vår strävan att komma "framåt" glömt bort att förvalta, ta hand om o tacksamt ge tillbaka till henne det hon så generöst delar med sig av, jorden, vattnet, luften o våra möjligheter till liv på planeten Jorden o det helt gratis dessutom. 
Istället skövlar vi hennes regnskogar, förorenar hennes floder o hav, gräver enorma gruvor o dagbrott, tränger ihop oss på små landmassor där vi blir alldeles för många o är alldeles för giriga i vår strävan att tjäna pengar. Flyger i atmosfären o släpper ut rymdskrot som sedan kraschar både här o där. 
Vem skulle inte slå tillbaka då?
Klart som fasiken att vår vackra jord protesterar o slår bakut!
(null)


Kommentera inlägget här :