lycka att ses igen o nytillskott i familjen

jag lovade ju för länge sedan att visa före o efter bilder
på de nya möblerna i allrummet
vet ni jag är galet nöjd även om det inte till hundra är riktigt klart ännu
det är lite foton som skall upp men dem kommer vi inte åt just nu pga av sommarloppisen
men bättre morsdagspresent är svårt att få
eller egentligen är det endast bokhyllan som är ny
för skänken o hyllan har jag fått av väninnan
som även hon skaffat nytt eller nygammalt.
Så nöjd är jag hur som helst,
då jag väntat så länge
på att få byta ut de gamla o lite för stora o trånga möblerna
mot lite nättare o ljusare.
det har hänt en hel del sedan sist
söta lugna goaste Olle
har fått en stollig, glad, energisk lillebror vid namn Bruno
en glad sprallig livsnjutare, från Stockholm,
på 4 år som behövde ett nytt hem
inte kunde vi stå emot då,
det är nu vår fjärde Jack Russell vi adopterar.
Men nu får det vara nog
vi kan ju inte rädda alla Russllar som behöver nytt hem <3
 
Viktor yngste sonen o hans Angelica har varit hem på snabbvisit från Karlskrona,
så kul o se hur väl de tar hand om söta röd-vita Bettan också,
de sommarjobbar ju sedan hela sommaren
så de passade på att göra ett kort men så efterlängtaat hem-besök..
 Vi är ju färdigvaccinerade så lite enklare att umgås har det ju blivit nu.
Så därför stod glädjen högt i tak 
när de två äldsta sönerna o deras barn hälsade på veckan efter
det var nästan två år sedan sist.
Länge sedan det stod så många bilar på vår gård 
som inte är loppiskunder,
utan snarare tvärtom, då de förser min goa sommarloppis med grejer.
En härlig dag med lek o stoj o mycket prat
hundarna var helt slut efter denna dag,
sånt gör mig också glad i själen då de älskar barn båda två
som jag saknat detta.
Nu väntar jag på att dottern också dyker upp <3
Badsäsongen är också i full gång
ett litet aber dock då Olle gjort illa en sporre,
då han fastnat mellan stenarna när han klättrar upp på dem för att dyka
så han måste vara lite försiktig vid bad o inte klättra alls
vilket är hans absolut roligaste nöje
 
Han dyker ju ifrån dem sedan o förväntar sig hejarop o applåder
från eventuella badgäster.
Bruno är en försiktig general o håller till i vattenbrynet
där han letar perfekta stenar
han har sten-mani nämligen, får han tag i en
är det uffa förhandlingar om utbyte av den mot nåt bättre.
Byteshandel är han egentligen inte intresserd av
så man måste lirka o lura honom till det.
Lyckas en gång på fem försök kanske,
vilket är bättre än ingen gång alls.
Träffade också på den här lille gynnaren som tiggde mat av mig,
hon var ända fram o sniffade i min tygkasse, så fin o oskygg,
detta var nere vid Långbo,
hon har tydligen 4 valpar som är hungriga där hemma
i lyan under gamla herrgårds-ladugården.
såhär såg det ut idag i tevesoffan under Sverige-Slovakien i fotboll
det är mycket ligga nära o söka kärlek o trygghet,
det är ju inte helt lätt att byta familj med helt andra vanor
andra rutiner o möjligen lite lugnare tillvaro.
Men allt har gått som på räls hittills
så håll tummarna för att det fortsätter så.
Håll även tummarna för att jag kommer igång med uppdateringar regelbundet igen,
vet inte vad som hände här egentligen.
Dagarna bara kom o gick.
Har ju Loppisen öppen varje dag
så kan ju skylla på det,
fast egentligen har jag ju all tid i världen
även om jag inte känner så.
Lovar återkomma strax, så håll utkik !
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :