snart så...

Första advent innebär saffransbullbak
så även i år
dock blev de glutenfria lite tråkiga i koncistensen i år 
men jag är både van o luttrad i vad det gäller glutenfritt o bakning.
Men känner jag mig rätt slinker även tråkiga bullarna ner till tre-kaffet
för december månad är den enda gång jag unnar mig kaffebröd här hemma.
Dessutom är de fyllda med egentillverkad riktigt god mandelmassa
så varför skulle jag inte tillåta mig att njuta lite.
jag har även i vanlig ordning släppt ut alla mina tomtar ur garderoben
då de liksom jag är lite otåliga
o pockar på att få komma fram o njuta så länge de kan av juletider.
Det är även en tradition jag haft sedan alla barnen varit små
så det sitter liksom i ryggmärgen.
Likaså den stora synden enligt en del
att ta fram o klä julgranen redan den första advent
men som jag älskar det o så juligt fint o ombonat det blir här hemma.
Jag är ju kärringen mot strömmen så jag gör ju precis som jag vill
o det jag trivs o är bekväm med =) 
Hjälp att plocka fram alla "bollar" hade jag också
för döm om Brunos stor förvånig o lycka
när han upptäckte en kartong
helt full av bara "hans bollar"
Vi hade en liten diskussion där o då
o jag fick lov plocka fram ett par nya tennisbollar i utbyte =) 
appropå juletider så har ju kylan slagit till både hårt o obarmhärtigt
så tur att Brunos nya tuffa varma jacka kom precis i rätt tid.
Han är superstolt över den o vi tror till o med att han tycker han är 
riktigt snygg i den. 
För när den kommer på får han hög svansföring o väntar ivrigt på utgång.
Dock inte nån glad svans på bilden där hana poserar med stil o grace istället =)
smart är den också då den har inbyggt sele
o sele är ett måste på vår kära lilla illbatting.
En illbatting som kräset väljer sina kompisar
det är allt eller inget,
INGET betyder tok-raseri o att tappa det fullständigt,
medan kärlek är att nästan gå över gränsen i närhet o kärleksyttringar =)
Bruno förvånade mig storligen när Nilla o hennes söta glada spralliga Astor
kom på besök o de fick träffas.
Kärlek uppstod på direkten,
nåt jag aldrig sett tidigare på det sättet.
Han blev verkligen tok-kär o glad i Astor =)
Så kul o härligt att få uppleva <3
Sedan måste jag bara visa hur bortskämd jag blir nu för tiden
Kaffe på säng har gått o blivit en trevlig vana numera
finns inget bättre sätt att vakna på.
I morse hade jag sovmorgon o kaffet serverades runt kl 8
hundarna väntar troget på "sista tuggan"
så jag behöver aldrig känna mig ensam heller i sängen.
Det har sina fördelar att Stefan gått i pension
för innebär det att få kaffe på säng nu o då
så kan jag lätt vänja mig vid den lilla goa detaljen.
För min trötta lekamen behöver all uppmuntran o pepp
den kan få.
Varje vecka nu under en längre tid har jag 
"funderat på"
att återuppta styrketräningen
men när det kommer till kritan så räcker inte energin till
mer än att hålla mig själv o hus o hem i drift...
Men snart så .....
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :