Snart skyddad från både Covid o TBE

Det är så förbenat kallt så jag klarar inte av att vara ute på Loppisen
för att göra klart inför öppnandet  i mitten av Maj 
Så jag fuskar lite o lägger ut sälj-bilder på Fb sidan som heter
(null)
Klackens Sommarloppis 
o även på lokala säljsidor för det svämmar över av stora möbler
(null)
o det funkar ju inte på mina minimala kvadratmeter.
Så nu är försäljningen via nätet i full gång, lika roligt det, faktiskt!
(null)
Nåt mer som glädjer mig är att min kruk-gurka Picolino börjar ge färdiga gurkor.
Det var ju ett experiment att odla inomhus. 
Visserligen ser vi inte ut längre o grannarna funderar säkert på vad vi har för konstiga blommor,
men spännande det,
vi väntar nu ivrigt på att få provsmaka de första två. 
(null)
Har ju till i med fått lov att offra några av mina ordinarie blommor för att få plats med årets alla härliga plantor.
Men vår vackra Clivia den fick allt bli kvar
den är för övrigt en dotter-planta från en jättegammal Clivia som Stefan hade hemma i sitt pojkrum ☺️
så den är nästan antik ☺️ 
för Stefan går i pension i år. 💝
(null)
Nu har de satans fästingarna vaknat också trots kylan 
Olle hade sin första på halsen häromdagen 
så nu är det Bravecto som gäller fram till o med Oktober.
Själv skall jag ta min fjärde TBE spruta nu till sommaren 
Så då är vi skyddade båda två
Olle o jag, 
det känns tryggt o bra
i den så otrygga o virus-täta värld vi numera lever i. 
Kram o håll ut !
För snart är vi alla vaccinerade
 i alla fall i en omgång ☺️

Kommentera inlägget här :