Saknad, men aldrig glömd

Så ensamt det känns att äta frukosten 
när Stefan måste infinna sig fysiskt på jobbet
(null)
Även om vi inte alls är pratsamma på morgonen 
eller på nåt sätt är särskilt sociala
Så har han funnits där,
stor, varm o trygg i snart 8 månader nu.
Oftast vaknar jag till doften av nybryggt kaffe
bara det är underbart.
(null)
Jag gör en härlig brasa i spisen 
som sprakar hemtrevligt 
Häller upp påtåren i koppen
ändå vill inte myset eller hemtrevnaden infinna sig
(null)
Tittar lite förstrött på korsordet framför mig, men hittar ingen bra öppning så släpper det.
Jag känner mig lika ensam o märkligt övergiven som den lilla fina vovven 
som troget kommer ligga i gästsoffan o lyssna efter att bilen med husse i skall svänga in på garageuppfarten igen.
(null)
Så fort det gick att vänja sig med att vara två här hemma.
Jag som varit "ensam hemma" i så många år
o alltid tyckt att det varit helt ok.
Till o med så jag många gånger kännt att det varit skönt med lite egentid. 
Vill plötsligt inte alls eller trivs inte alls med att vara ensam hemma.
Det är en dyrbar gåva att få vara två.
Nåt man inte tänker på när man går på i vardagslunken,
men som blir så påtaglig
när man inser hur fort det kan förändras.
Det finns så många jag saknar o tänker på 
o påminns om när man känner sig lite ensam o sårbar.
Just nu spelas Bruce Springsteens nya på radion
när han hörs i etern får det mig att sakna finaste Karin så oerhört,
hon o Bruce hör ihop, det bara är så, men cancern segrade över henne efter en heroisk kamp 💔
När Vasaloppet går varje år i början av mars 
skickar jag alltid en tanke till glada fina Lasse,
Stefans bror o min svåger 
eftersom det var hans sista härliga upplevelse tillsammans med sin äldste son Tomas ❤️
Eller när jag hör på radion att Brage spelat fotboll 
då går mina tankar till finaste Birger, också min svåger,
som aldrig kom hem igen efter att ha sett just en hemmamatch med sitt favoritlag.
Tre människor som lämnade jordelivet alldeles för tidigt
o som är så oerhört saknade.
Nu i helgen brinner minnes-ljus för dem 
o alla andra som lämnat oss,
då Allhelgona helgen är helgen då vi minns, tänker på o saknar dem alla ❤️
(null)
Lilla fina Olle får avsluta dagens inlägg
han är nybadad o luktar Hälsinge-såpa
o lite frusen så matte har bäddat in honom i favorit filten 💕
Hunden med det stora ängsliga hjärtat
hunden som likt mig vill ha flocken samlad ❤️
Hunden som kom till oss på så underliga vägar
men som är en underbar gåva 💝 







Kommentera inlägget här :