Det såg jag inte komma

Jag har börjat använda mandeldryck i min matlagning 😳
därför att jag köpt 3 st jättebra kokböcker med sunda, smala o jättegoda recept i 
(null)
o där vanlig mjölk i de flesta recepten bytts ut mot just mandeldryck.
Det såg jag verkligen inte komma.
Men det är jätte gott, 
bättre för kroppen än mjölk 
o även miljövänligt.
Bättre sent än aldrig 
att börja göra små förändringar i vardagen.
Små förändringar 
men som gör enorm skillnad.
(null)
Jag som knäskurat golven i hela mitt vuxna liv
har gjort mitt livs bästa investering 
Jag har köpt mig en ångmopp
en gedigen, lättskött o med bra kvalitet.

(null)
Golven blir skinande blanka o sterilt rena med enbart vatten!
Inga som helst miljöförstörande ämnen behövs, 
helt fantastiskt egentligen 
(null)
Ren o skär magi ! 
Det såg jag heller inte komma.
(null)
Smidigt, enkelt o hur kul som helst
o resultatet är outstanding!
Mitt pedantiska drag 
får full tillfredsställelse efter utfört värv.
(null)
För några år sedan inhandlade jag en dyr furminator
(en slags hårfällnings-kam)
som jag använt flitigt 
för vi har nog inte haft nån hund som hårar så infernaliskt som Olle.
Jag har tyckt den varit bra 
o en god investering 
ända tills jag läste ett inlägg på Fb.
om att använda ryktsten istället,
En sån som man sköter hästarnas pälsar med
Alltså bästa köpet på länge 
dessutom billig endast 27kr 
men funkar bättre än bäst 
på släthårig päls.
Så otippat, enkelt o samtidigt miljövänligt! 
Olle älskar massagen från den 
till skillnad från furminatorn 
som han gärna smiter iväg ifrån 
om han får möjligheten.
(null)
Så numera är det inte tredje världskriget 
varje gång det skall trimmas ur päls o klippas klor.
Men ändå spelar han ut hela
"tyck synd om mig" registret  
o kurar tjurigt ner sig under favoritfilten i soffan efteråt,
eftersom matte vänligt men bestämt
bestämt att nu måste detta obehag utföras, 
oavsett vad Olle tycker! 
(null)
Men skramlar jag lite med godislådan
glömmer han strax bort all Drama Queen-teater
o kommer glatt travande i hopp om att få en eller annan belönings godbit.
(null)
Svårt att motstå detta fejs då ❤️

Kommentera inlägget här :