”Femtio nyanser av grått”

Gråvädret som verkar kommit för att stanna o förstöra denna vinter 
gör både mig o stövlarna ledsna 
(null)
Det är så trist att jag knappt vill ta upp kameran o fota när vi är ute o går Olle o jag
(null)
Men så ser jag nåt som får mig att le o som måste förevigas.
För att gå i "skidspåret" är helt riskfritt dena sk. vinter
(null)
o promenaderna utmed strandkanten vid Grycken
är hur väder o vind än är helt magiska !
(null)
Så kameran kommer till användning som tur är.
(null)
Det har faktiskt hänt att solen tittat fram nån liten minut
o då uppstår genast det där magiska  
som bara Stjärnsund kan bjuda på 
(null)
o då glömmer man bort alla blöta gråa blåsiga dagar 
o hur jäkla trist o irriterande de är
(null)
Allt är inte nattsvart 
Trots att hela blogginlägget varit ett enda gnäll 
Ta tex. den här lilla kattungen
Som ofta sitter vid sitt hus o väntar på oss 
o när vi kommer hänger den med oss  "runt ladugården"
På behörigt avstånd oftast 
men väldigt nyfiket o med en massa hyss
till Olles stora förtjusning 
(null)
Trots allt grått tuffar dagarna på
o igår hade jag förmånen att få hämta barn-barn från förskola o fritids i Avesta
Eftersom föräldrarna var upptagen med att jobba sent 😊
(null)
Man blir glad när man närmar sig Månsbo o ser alla nya fina nybyggen
Fam. Eks New England hus sticker ut lite i designen, 
vilket jag tycker är skönt.
Då många av de nybyggda husen på området annars är väldigt lika varandra.
Tänk så fort en ny stadsdel kan växa fram på bara några år.
(null)
Roligt när man ser att det finns glädje nybyggaranda o framtidstro i Avesta
o att människor vågar bygga nytt
trots att de flesta kommuner idag kämpar på med dålig ekonomi, hög arbetslöshet o försämrad service.

Avslutar dagens inlägg 
med en av mina absoluta favoriter 
(null)
Frid 🙏🏼

Kommentera inlägget här :