Sökandet är över...

(null)
Det här med att tänka på miljön genom att äta vegetariskt 
åtminstone ett par tre dagar i veckan, 
har även landat i "Elvan"
Nu i helgen stekte jag bönpuckar 
vilket visade sig vara riktigt gott.
(null)
Bara det att det blev så många
så nu har jag ätit bönbiffar i dagarna fyra.
Det klarade inte alls min mage av,
men den kanske vänjer sig.
Så just nu är det inte bara storm utomhus,
utan även i magen är det full kaos.
Just avigsidan med gastillverkningen i magen,
när man äter helt vegetariskt/veganskt 
ogillar jag verkligen.
Men jag ger inte upp, 
utan tar till mig det jag läst om att det tar tid för kroppen att vänja sig.
Nåt som är bra är att det i alla fall blir många Olle-promenader 
för då kan man passa på att lätta lite på trycket.
Gäller bara att hålla koll åt alla håll så man inte avslöjar sig
för det är inte bara ljudligt
det doftar också 😳
(null) 
Däremot tycker jag det är kul med "mello" o tittar gärna
trots att låtarna i år är mer än lovligt undermåliga
Vi är ett gäng som "pratar" under programmet via Fb o Messenger 
vilket är jättekul!
Jag tippade inte alltför rätt i lördags, men tänker ta revansch nu på lördag.
(null)
Olle däremot kan "kräkas" på hela arrangemanget 
o somnar ganska snart  både djupt o gott
För att få ligga nära matte o i sängen, ja då kan man stå ut med vad som helst !
(null)
Sen har jag äntligen hittat mattan 
som jag letat efter i snart 7 år till gästrummet 
Nästan så jag känner mig besviken nu när jag inte behöver leta längre.
Det blev liksom lite tomt.
(null)
Nu måste jag hitta ett nytt projekt som måste realiseras.
Det är roligt med utmaningar o att komma på förbättringar o uppgraderingar i hemmet.
Man blir glad av fina ting omkring sig
o i hemmet vistas man ju så mycket 
så om man skall satsa energi o pengar på nåt, 
är hemmet rätt ställe att lägga det på.
(null)
Så tänk på att njuta av det du har nära omkring dig. 
Uppskatta o tacka för jordelivet varje morgon, 
eftersom det andra alternativet suger ❣️
(null)



Kommentera inlägget här :