Glädjen har många ansikten !

Gråvädret i förrgår är glömd o som bortblåst !
Morgonrundan igår var makalöst vacker 
7 minusgrader solsken, glittrande frost,  krispig klar luft o alldeles underbart!
(null)
Både Olle o jag kom hem lika ren om fötterna som vi gick ut
Det var länge sedan!
(null)
Så lite kan göra så mycket för välmåendet.
Plötsligt skimrade allt i rosenrött igen.
Livsandarna vaknade till liv o kickade igång endorfinerna 
som vi alla behöver massor av för välmåendet 
(null)
Äntligen fick jag energi till att åka till stan (Hedemora)
Hade lite ärenden att uträtta o ett skafferi att fylla därhemma. 
Det var halt på vägen speciellt kring Dalälvsbroarna
så jag tog det lugnt.
ville komma fram o hem välbehållen.
(null)
Affärerna dignade av Alla Hjärtans dags blommor 
(null)
o allehanda andra tillhörande ting.
Men jag skippade allt detta 
(null)
då jag kände på mig att jag nog skulle få en bukett av mina favoriter av Stefan ❤️
(null)
Istället smög jag in hos guldsmeden o köpte nåt litet fint,
som jag hoppas passar o gillas.
Vi får väl se ❣️
(null)
Men en påse lösgodis det vet jag att han uppskattar så det slank med i veckohandlingen.
(null)
Trots att jag bestämt mig för att undvika skräpmat 
Både pga figuren o min svåra hud-celiaki som oftast triggas igång 
trots att man utlovat glutenfritt,
föll jag för frestelsen för blodsockret sjönk till farligt låg nivå 
innan jag handlat klart
så lätt skakis åt jag min lunch  men gick därifrån både nöjd o pigg igen.
(null)
Glädjen hos denna lilla krabat går inte att ta miste på när man kommer hemifrån.
Det är skönt att vara efterlängtad, saknad, det bästa som finns i nåns liv,
man blir glad i hjärtat av det❣️
(null)
Tänk på det!
 
Kram 




Kommentera inlägget här :