Gott nytt år beställes o önskas högt !

Året som gått var allt annat än ett "vanligt år" eller gott!
(null)
Redan i mellandagarna förra julen började det viskas i horisonten 
om ett nytt Kinesiskt-sars virus,
nåt som med facit i hand 
ALLA i världen borde tagit på större allvar,
än vad som gjordes.
Det resulterade för vår del
i karantän-liv under snart ett år 
o även för många miljarder människor i övriga världen.
För detta virus spred sig med ljusets hastighet o fanns snart på hela jordklotet.
Till o med den sista utposten, Arktis har smittan nu, 
så nu är det en 100% global pandemi.
Vi har inte träffat våra barn o barn-barn annat än utomhus ett par gånger under året, 
så det har för min del varit ett totalt förlorat år.
Vilket jag som snart sjuttio-åring inte har tid med.
(null)
Det har blivit många promenader,
ensamma långsamma dagar,
trots att Stefan har jobbat hemifrån sedan början av mars.
Sommaren var kall o hösten kom tidigt.
Sedan har gråvädret legat över oss som ett tungt fuktigt täcke.
(null)
Mörkret har blivit min fiende 
o varit det jag kämpat med/emot mest under denna så jobbiga höst o så kallade vinter.
Jag har använt allt mitt kunnande i KBT, Mindfullnes o positivt tänkande för att inte skrumpna ihop totalt.
Tvingat mig till att fixa till mig varje morgon 
o klätt upp o om mig innan jag lämnat huset.
(null)
Ibland har nåt vackert dykt upp på promenaderna
men det har varit långt mellan ljusglimtarna.
Så snön som kom inatt o ljusade upp utanför,
var efterlängtat o helt fantastiskt 
(null)
Olle den älskade lilla vovven
visste inte till sig av glädje
o ville inte komma in när jag ropade på honom.
Jag förstår honom!
(null)
Visserligen fortsätter gråvädret för dimman låg tät när vi gick lunchpromenaden,
men att höra knarret av snön under skorna gav mig rysningar av välbehag.
(null)
Nu har vi vägt in oss, 
nåt vi gör varje sista december 
o sedan skriver upp i almanackan.
Vi har gått en lång nyårsaftons-promenad i skogen.
Vi har ätit upp fruktsalladen, 
eftersom vi är rädda att inte orka den efter fläskfilén som skall ätas till middagen. 😊
Jag skall strax börja med middagen,
som kommer tillagas i nya Air Fryern
(null)
Sedan kommer vi sitta tillsammans i teve-soffan o invänta 2021 
Ett år då vi hoppas Covid-vaccinet ger oss friheten o vår liv tillbaka. 
(null)
Sist men inte minst vill jag tacka för att vi hållit oss friska o vid liv!
Ingen i vår familj har drabbats av detta virus,
känner enorm tacksamhet över det💝
Gott nytt år alla min följare o läsare❣️
(null)







Kommentera inlägget här :