Blogg-problem

Jag har haft problem med att logga in på bloggen.
Därför ingen uppdatering på några dagar.
Men nu är det löst 
så nu kör vi igen 😊
(null)
Dagarna rullar på o vi 
eller rättare sagt Stefan målar vidare.
Jag bara går omkring o myser o tycker det blir så fint.
(null)
Underarbetet är ju viktigast 
så först dammsugs väggarna rena från år av damm o spindelnät.
Det vill ju gärna bli så 
när det står stora tunga vitrinskåp mot väggen.
Men nu är det färdigt o det är en underbar varm färg 
som väggarna får hädanefter. 
Borta är snart allt vitt, sterilt o kallt.
Älskar det verkligen ❤️
(null)
Det är skönt att Stefan jobbar hemifrån.
För jag har liksom sällskap ändå,
trots att han är upptagen under dagtid.
Däremot hinner vi ut på långpromenader på lunchen 
som är enda stunden på dagen som det är någorlunda dagsljus.
(null)
Vi fortsätter bygga upp våra "trötta kroppar" med långa snabba svettiga promenader. 
Min kropp behöver verkligen byggas upp 
för nu är den oerhört trött o ledsen,
men Stefan är ju nästan 6 år yngre, mycket snabbare o alertare än mig 
o tränar mycket mer, 
tex. igår cyklade han 3,6 mil 😳
men vet ni , 
hans Smart-klocka tycker ändå inte att han har bättre kondis än mig 😄 det är lite kul faktiskt 😉
Även om det kanske, möjligen är fel på inställningarna på hans klocka.
Så är jag bäst än så länge ! 
(null)
Men nu har jag löst gåtan varför han får så dåliga värden efter varje pass 
Så nu får jag nog steppa upp ett par snäpp
om jag skall behålla första platsen 😊
För det är en riktigt bra smart-watch han fick av mig😊
Även om inte värdena är lika bra.
(null)
Nåt jag är noga med är att vi i dessa så trista pandemi-dagar är 
att äta gott, nyttigt, mycket grönt o så "smart" som möjligt.
Vitamin-boost i form av fruktsallad är ett återkommande mellanmål.
Men vet ni för en gång skull under detta år o flera år tillbaka 
tänker jag släppa på alla 
"måsten" o "får inte" under juldagarna 
o bara njuta av helgerna, 
den goda maten, sötsakerna o starka drycker 
För om det behövs nån gång under mitt 69 åriga liv,
så är det denna jul !
Gör så ni också!
Njut, må bra, gör o ät sånt ni älskar,
låt inte deppigheten ta över i era liv, 
för det finns hopp!
Ge inte upp, håll i o håll ut!
Idag tex. vände det o äntligen går vi mot ljuset igen,
bara det är värt att fira!
(null)
En blek vintersol tittade för första gången på månader fram 
även om bara under några minuter men som ett tecken på att idag är det Vintersolstånd !
Så ljuvligt !
Kram o lova att ni är försiktiga o håller er friska !









Kommentarer :

#1: Jaana

Sååå fint det blev! Vad heter den färgen ?
Härligt med långpromenader, min kära jobbar också hemma , förlängt till sista mars nu! ( han är ju i Stockholm några dagar i veckan annars) Jag är Tacksam att han inte behöver ge sig iväg dit🙏🏼♥️
Va rädda om Er!
Till slut ska vi gå ur detta och få ett normalare liv♥️💪🏼♥️ Kram

Svar: Vi har köpt färgen på Rusta o den heter Sand, är en matt väggfärg o otroligt fin faktiskt 😊
Ja nu får det mer än gärna återgå till någorlunda normalt liv snart 🥰
Ha det gott året ut o med önskan om ett mycket bättre 2021
Världen behöver det ❤️
Kram ❣️
Irene Ek-Andersson

skriven

Kommentera inlägget här :