Vojne vojne !

(null)
Väcktes med "kaffe på säng" o mysigt sällskap på min födelsedag 
Sen var min dag räddad, 
finns inget bättre sätt att börja dagen på ❤️
Älskar’t !
(null)
Klart som korvspa’t att Olle fick sista tuggan.
Han väntade så troget utan att säga någonting 
Bara satt andäktigt o följde varje tugga 😊
Lite snålvatten kom o det skötte han snyggt!
(null)
Hösten är på G o det är gråkallt på morgonpromenaden
Men jag klär mig varmt o Olle njuter av att jag utökat mina rundor
Den nere vid sjölandet är en favorit
o just nu finns massor av flyttfåglar att smyga på i vassen
De samlas på sjön innan avfärd 
o igår var det ett femtiotal som landat 
(null)
Några inom lagom synhåll o det var spännande. 
(null)
Jag försöker hålla igång så gott det går o huset i trim
så idag har jag äntligen putsat färdigt våra fönster 
o dessutom både tvättat, dammsugit o skött om blommorna!
Med mera...
(null)
Så känner i både själ o hjärta att jag förtjänar att gå på kvällens begivenhet o bara babbla, njuta o frossa.
(null)
Jag är ju även medskyldig till det som skall inmundigas hos väninnan Eva P 
Nämligen kräftor !
Har jag tur får jag både god söt kaka o ett glas vin också.
Något jag normalt aldrig äter eller dricker!
Såg dessutom på minnen på Fb att det är tredje året i rad vi äter kräftor just den 25:e september 
Så då får man väl nästan anse det som en tradition.
(null)
Däremot att äta ärtsoppa till lunch
två dagar i rad
är ingen bra tradition
I varje fall inte om man som jag har väldigt känslig mage 😱
Vojne vojne !!
Men nu är det gjort 
o det dröjer nog väldigt länge innan jag gör om det!
(null)
Jag har varit/är lite höstdeppig
o väldigt låg ett tag.
Så när det dimper ner sådana här roliga saker 
känns det som om "nåt" styr 
att försöka få mig på bättre tankar
(null)
Detta gjorde verkligen min dag.
Den här kvällen ser jag verkligen fram emot.
Vi skall bara lösa Olle-frågan först, 
för han kan ju inte vara själv så länge som vi blir borta.
Där slog deppigheten till igen, 
men problem är till för att lösa
Så det ordnar sig nog, eventuellt, möjligen även det 😳
När jag sedan får en gåva av vaktmästaren på kyrkogården idag på morgonrundan 
(null)
är jag helt säker på att nån vill/försöker få mig glad igen.
Eller så är det bara en av ödets nycker.
Vilket som, det känns bra o jag försöker vända det mörka 
mot ljus o glädje istället.
Försöker verkligen....
(null)
Vyer som dessa kan ju lindra den värsta svärtan..
(null)
Jag känner mig som en vingklippt fågel just nu,
för hur jag än försöker så kan jag inte flyga!
(null)
Kanske lika bra det,
för jag vill ju egentligen ingenstans 
Bara må lite bättre i själen 🙏🏼


Kommentarer :

#1: FSHD Daniel

Härliga bilder! :)

Svar: Tack 🙏🏼😊
Irene Ek-Andersson

skriven

Kommentera inlägget här :