Stormvindar...,

(null)
Hösten är både mörk, regnig, blåsig o samtidigt otroligt vacker.
Man kan ju inte annat än älska soluppgångar som den idag
(null)
Ena dagen regn i rusk o man leker "kura skymning" inomhus
Andra dagar inbjuder till långa härliga skogsrundor.
(null)
Igår var det skogen som gällde jag hade verkligen längtat dit 
för att plocka lite Trattkantareller.
Vilket inte uppskattades lika högt av Olle som av mig
(null)
Eftersom han fick lov att gå i koppel 
på grund av alla goda dofter som lockade i hans nos
(null)
Det finns gott om svamp i skogen efter allt regnande.
Jag hade kunnat plocka mycket mer men hade bara en korg o en Ica-kasse med mig 
så när dessa var fulla var det bara att snällt traska hemåt igen.
(null)
Jag frös in färska, jag förvällde o frös in, o upptäckte att nu var frysen full.
Så jag torkade en hel korg i ugnen,
det var ett smart drag då slutresultatet blev en nästan full liten plastbox bara.
(null)
Tar inte alls mycket plats, håller länge o smakar lika gott som nyplockade
när man använder dem i matlagningen.
(null)
Idag blåser det stormvindar ute
så jag tror inte vi vågar oss ut i skogen då
Men ut skall vi i varje fall Olle o jag 
vart vi hamnar det får vi se.
Vi/jag väljer nog att gå där vi känner oss tryggast från nedfallande träd o pinande stormvindar. 
(null)

Kommentera inlägget här :