Livräddningsförsök 🙏🏼

(null)
Olle stannade utmed strandkanten idag på morgonrundan
Han markerade något 
Det visade sig vara en sidensvans som hamnat i vattnet
Den levde fortfarande så nu var goda råd dyra
Jag klev helt sonika i vattnet o tog försiktigt upp den utmattade fågeln
Som såg oskadd ut, men jag vet inte hur länge den legat i det iskalla vattnet.
(null)
Olle ville se den det fick han
Det var ju ändå han som hittade den!
(null)
Han hälsade försiktigt o sedan lindade jag in den i mina vantar o vi skyndade hemåt
Jag blåste varmluft på den flämtande fågeln o den blev både varm o lugn
(null)
Jag märkte hur medtagen den var
o började frukta innan vi kommit ända hem att det nog inte skulle gå vägen 😢
(null)
Trots det lade jag in den i det nu solvarma växthuset o bäddade in den i vantarna
Försökte massera det fortfarande varma bröstet för att se om den skulle orka ta igen sig
Eller om den gett upp o somnat in
(null)
Efter tre timmar gav vi upp
o både Olle o jag tog farväl av den vackra fågeln som jag är så ledsen jag kom för sent för att kunna rädda livet på.
Den förfrös nog helt enkelt sig
när den inte tog sig upp ur vattnet.
För några yttre skador hade den inte.
Så sorgligt jag hade så innerligt sett ett lyckligt slut för den så otroligt fina fågeln ❤️

Kommentarer :

#1: Lisa

Nämen lilla stackare. Men ni gjorde allt ni kunde och det ska ni ha all ära för. :)

Svar: ❤️ ja det gjorde vi 🙏🏼
Irene Ek-Andersson

skriven

Kommentera inlägget här :