Ge aldrig upp

Äntligen kom den, Camilla Läckbergs nya bok, 
Det skall bli spännande läsa en roman av henne, efter alla deckare hon gett ut 😊
Hoppas den är lika bra som alla hennes andra böcker 
snygg är den i alla fall !
(null)

Inte för att det är nån världs-nyhet, men båda våra Clivior blommar,
efter många år av enbart gröna blad,
de här två är ättlingar från en ursprungsblomma som nog har 60 år på nacken 
o kommer från Stefans barndomshem.
Så lite speciellt är det allt för oss.
(null)
Jag har planterat om
Jag har googlat skötselråd
Jag har struntat i dem ibland 
Då jag tappat hoppet om dem
Så plötsligt både blommar de o skjuter nya skott, 
så ännu ett bevis på att
man skall ALDRIG ge upp !
(null)
Lite som den här envisa Pense’en 
som envisats med att slå rot i en mm-tjock springa på pallkragen
Den gav inte heller upp
o så vacker den blev, älskar den !
(null)
Vädret har varit helt underbart i flera dagar
Frukost på altanen
Olle som njuter i solen
Fåglar som kvittrar o vinden som susar
o den märkliga Aspblommningen 
som på några få dagar invaderat hemmet med sina vita fröbollar
Idag har jag jagat dem dammsugaren en omöjlig uppgift visade det sig
Men har i alla fall fått upp det mesta
(null)
Olle går just nu på sträng diet då
vi måste få kontroll på hans vikt
Kastreringen ställer till det o hans ämnesomsättning är i olag.
Men även där ger vi inte upp o är nu inne på tredje sortens dietfoder
o äntligen ser det ut att lyckas
Minus på vågen varje vecka nu 
(null)
Men hungrig är han o alltid med i köket 
o husse har svårt att motstå
men biter ihop o äter upp allt själv
till Olles stora sorg
(null)
Han försöker sitta fint o se snäll o hungrig ut
Men husse är stenhård 
Mig tigger de inte av då jag alltid äter upp allt själv 
det vet de o väljer den som de tror de kan beveka till att bjussa på lite gott
När inte det lyckas kommer han tjurigt o lägger sig bredvid mig i sängen
Det är ju sååå synd om honom, tycker han
(null)

Så nu ligger vi båda två i sängen o kollar på ishockey VM 
Sverige-Finland 
just nu ser det mörkt ut då Finland tagit igen en 3-1 ledning o kviterat till 3-3
Nu gäller det att bita ihop o inte ge upp
Vilket är dagens tema !

Kommentera inlägget här :