Ofattbart svårt

Godmorgon världen! 

Idag är det gråkallt o trist i Stjärnsund. Typiskt Mars-väder, jag går otåligt i väntan på vårvärmen då jag vill ut o börja göra iordning sommar-loppisen, längtar så.

(null)

Likaså kliar det i odlingsfingrarna o jag ser till min glädje hur fröna jag satt till förgroning börjar spira o växa.I år blir det lite spännande grönsaks-nyheter o även sommarblommor
(null)

 

Hundarna ligger o väntar på att jag skall bli redo för morgonrundan. Det går så otroligt sakta för mig nu för tiden 

men de är tålmodiga. 

Tur vi har tomten de kan gå ut på om det kniper. 

Dagens i-lands problem är om jag skall duscha o göra mig fräsch o respektabel innan utgång eller om jag skall ta det efter promenaden då jag brukar vara helt slut o okvinnligt svettig.

Bestämmer mig för en 

"smyga runt i skogen"- runda

då Olle tröttnat på mig nu o kinkar högljutt o vill ut nu !

(null)

Det blev en spännande promenad idag
då vi fick hoppa över stock o sten
Eftersom man avverkat utmed "järnvägen" o lämnad träden som ett plockepinn 
Nästan som ett hund-parkour pass blev det, Olle älskade det naturligtvis som den unghund han är. 
Junior m korta ben o ond höft hade det stretigare
o hur jag tog mig över o fram, det hade bjudit på ett gott skratt om ni sett.
(null)
 
(null)
 
(null)
Men vi tog oss så småningom igenom detta hinder o kom hem oskadda o extra trött-svettiga allihop efter 4,5 km promenad o en timmes utevaro 
Lite kaffe o en bonus macka senare är jag redo för en värmande o uppfräschade dusch 
(null)
Men först skall Olle få sitt så hett efterlängtade bad, 
för honom är det ett av livets höjdpunkter när bubbelbadet fylls o det är HANS tur ❤️
Så Snart har jag gjort nån riktigt glad idag
Gör det du också o gör det gärna varje dag ! 
Ge nån ditt leende om den du möter glömt sitt hemma!
o för Guds skull låt ingen behandla dig illa, förminska dig, säga till dig att du har dig själv att skylla eller att du har så jävla dålig självinsikt, ignorera dig  eller ännu värre misshandla dig fysiskt.
Kom ihåg att du är guld värd, unik o BRA precis som du är ❤️
(null)
Ni fattar nog att jag sett dokumentären om Josefin Nilsson 
den avgrundsdjupa smärta den väckte  i mig är obeskrivbar 
Jag har nästan svårt att hantera det.
💔
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :