Minnen

Idag har det gått en vecka 
sedan älskade fina Junior fick somna in 
(null)
För Olle har det varit en traumatisk vecka o han har till o från varit både högljutt ledsen o dessutom letat förtvivlat efter sin "store-bror"
Som tur är har det varit midsommarhelg o husse har varit ledig
det har underlättat enormt.
Då Olle älskar sin husse över allt annat 😊
(null)
Nu tar vi tag i vecka två o hoppas saknaden klingar av så sakterliga 
o att glädjen hittar tillbaka i vår fina adoptions-vovve, han förtjänar att få må bra o njuta av livet.
Själv har jag inte riktigt tagit in att jag aldrig mer kommer kunna mötas av en sprittande glad liten ljuvlig hund,
han som alltid visat sig undergiven o visat magen för att tala om hur snäll o trevlig han är.
Eller sova sked en hel natt för att jag skall känns mig lugn o trygg, 
sånt var Junior bäst på. 
Många gånger har han "lugnat" mig genom åren när maran ansatt mig på natten.
Krupit upp från fotänden o legat nära o bara andats lugnt o stilla tills jag trygg somnat om igen. 
Hur skall jag klara mig utan det?
Just nu känns det oövervinnerligt, men jag vet att det måste gå, annars dukar jag under !
(null)
För att prata om nåt riktigt upplyftande o roligt
kan jag meddela att vägen från Svinö fram till bron vid dammen numera är farbar igen o vackert asfalterad !
(null)
Tänk att så futila saker i livet kan ha så stor inverkan
Som att kunna åka på bra o nya vägar.
(null)
Sedan har vi som vanligt firar midsommar uppe vid Folkets Hus
i strålande solsken o mycket folk.
Däremot var det väldigt folktomt hemma hos oss 
då alla  "barnen" hade annat för sig.
Vi var dock nerbjudna till Karlskrona o yngste sonen, 
men efter en tung o sorgesam vecka kändes det skönt att stanna hemma. 
Vi gör Karlskrona i höst istället, 
för det är härligt att ha nåt att se fram emot, när det känns som tyngst.
Så för vår del var det nog den lugnaste midsommar vi någonsin haft.
Om man bortser från det roliga på midsommardagen 
då Loppisen fylldes o jag menar fylldes av trevliga besökare o köpare.
Jag har aldrig, tror jag, haft så många besökare på en dag!
Så otroligt roligt o utan alla mina trevliga kunder kunde jag lägga ner min Sommarloppis!
(null)
I veckan som gått har jag bakat mina goda bullar till invigningen av "projekt Banvallen" som gick av stapeln igår söndag. (null)
Man kommer röja nere på gamla  järnvägen 
o snygga till omgivningarna så det går att cykla där,
fika i vindskyddet, grilla när det är tillåtet samt gymma på utegymmet som också kommer byggas.
Vi var ett trettiotal personer som alla bidrog med det vi hade förmåga o ork till,
projektet bygger på ett 30% igt ideellt arbete, för att få LIEDER-bidraget fullt ut.
Ser så fram emot när allt är klart, då jag ofta går/gått på banvallen med vovvar.
Att sedan få gå på bra stigar o välskötta omgivningar kommer göra upplevelsen bara bättre
(null)
Sist men inte minst
är vårt hus på Kullerbacken i Långshyttan till salu igen, efter 15 år
Så märkligt det kändes att titta på bilderna, 
då det var sig exakt likt som vi lämnade det
Fast med helt andra möbler o prylar 
Ibland är minnen härliga
åren i detta stora fina hus är ett härligt minne! 
(null)

Kommentera inlägget här :