Junior född 2006-10-31 död 2019-06-17


(null)

Några jobbiga dagar har passerat sen sist
Redan i början av helgen som gått insåg vi att bränslet var slut 
o att även reservtanken var förbrukad
på älskade lille Junior
Så jag tog massor av foton på vår alldeles egna produktion. 
Men detta nedan, 
får bli det sista 
för där ser man hur otroligt fin han var.
Vi var med när han blev gjord, 
då vår första Jack Russell var pappa till honom, 
vi följde hans födsel o hans första andetag
Han kom till oss på julaftonen 2006 som den fina gåvan han var.
Nu skulle vi få bevittna hans sista,
vilken smärta !!!
(null)
Så sista natten mot måndagen blev det inte mycket sömn för min del
Jag låg sked med den lilla varma hunden o andades in hans doft o lyssnade till han lugna djupa andetag
(null)
Jag berättade för honom att han skulle få somna in o slippa ha ont nåt mer
Han skulle få sluta med svansens högt o äran i behåll
Det var vi helt överens om, kände jag.
(null)
Han följde mig som en skugga hela sista dagen o vi hade 
några fantastisk sista timmar igår.
(null)
Lugn o trygg somnade han in tillsammans med husse o matte närmast sin lilla trötta kropp
Det var så lugnt, fridfullt o precis så 
fint som vår lille trotjänare förtjänade. 
Vår lokala veterinär Maria Westlund
guidade Junior så sakta o fint in till sista vilan, det var så stillsamt o fint att Stefan o jag nästan glömde bort att andas.
Det var trots den gastkramande sorgen, en otroligt vacker stund.
Vi var helt tagna efteråt o så otroligt tacksamma❣️
Tack för 12,5 fantastiska år! 
Du är otroligt saknad !
(null)


 

Kommentarer :

#1: Anonym

😢😢😢🙏🏼 kram till Er♥️

Svar: Tack ❣️
Irene Ek-Andersson

skriven
#2: Anonym

Glömde säga ♥️Tröst och Tankar från mig ♥️Jaana

Svar: Tack ❣️
Irene Ek-Andersson

skriven
#3: Anonym

Beklagar, tänker på er och vet hur ni känner!❤️ Fina Junior!❤️

Svar: Tack ❣️
Irene Ek-Andersson

skriven

Kommentera inlägget här :