haltande uppdateringar

ni vet ju att jag numera för ett internt krig emot
rådjuren o hararna, som vill åt mina rabatter
o vet ni, det har gett resultat
numera växer allt så det knakar
o jag skördar gallrings-morötter varje dag
squash i mängder, så jag tom säljer sådana
broccolli-gratäng har jag lärt mig äta igen,
då egenodlad är himmelskt god
så nu är allt frid o fröjd i trädgåren på Elvan igen
älskar mina odlingar, så det är bäst att snyltarna hålle sig långt borta
det är gosigt sommarväder också,
så mellan husmålning,cykling o en o annan öl,
badar husse o hund
vi är ju så priviligierade att ha badet bara 300 m från oss
jag stretar på på med loppisen i vanlig ordning 
7 ;e sommaren nu o trivs bättre än någonsin med den,
förstår inte hur det kunde bli en permamnent inrättning av den,
men så känns det nu o jag har så otroligt trevliga kunder,
så jag tror jag skulle sakna mig fördärvad utan dem.
Nåja det reder sig med det !
Jag har lätt för att hitta nya projekt o saker att syssla med,
som att jobba lite extra i serveringen på Smedjan under sommaren 
när det kommer både celebra o otroligt bras artister dit,
i söndags var det sommarens höjdpunkt,
Carola kom o underhöll i nästan tre timmar !!
så publiken fick verkligen återbetalt för sin biljett
fullsatt, varmt,gemytligt o massor av igenkänningsfaktor
under andra halvan på kvällen, för vem kommer inte ihåg
Hej Mickey, Främling o massor av annat gammalt godis

sommarlivet i Stjärnsund är lika intensivt, som vinterlivet är sakta,
i södags Carola, onsdag, torsdag, fredag, lördag o söndag Loppis
o dessutom vill jag hinna ner på Marknaden en sväng på lördagarna
vilket inte alltid funkar då mina kunder oftast inte kan klockan
jag öppnar kl 12 o marknaden kl 11 så det borde funka, men icke sa Nicke
dessutom på söndag är det jobb igen på Smedjan 
sista uppträdandet för i år, med Fredrik Swahn som arrangör
Östen med Resten kommer o underhåller en fullsatt Smedja
för den 2 augusti går vi ner som gäster, jag o Stefan o många andra med oss,
då Carina som har hand om Smedjan-serveringen o Herrgårdens restaurang
o som jag jobbar åt, har arrangerat en toppenkväll med "mat o musik"
Kan ni så boka o gå, det är hur trevligt o gott som helst !
En lite kort men välment uppdatering
jag kommer/lovar skärpa till mig 
så fort semestrar o loppisen är slut
för då återgår vi i gamla spår o vanor igen
o i det ingår en eller ett par uppdateringar i veckan
Sola försiktigt drick mycket skratta ofta
 
 
/ Kram Irene
 
 
 

Kommentera inlägget här :