Leker med tanken ...

Vad har hänt sedan sist
jo, jag har äntligen kommit igång med årsredovisningen till överförmyndarkansliet gällande min "skyddsling" jag är förvaltare åt
Gruvar mig varje år, men så otroligt skönt när det är gjort 
Alla papper, räkningar o kvitton sorterade o avstämda. 
Det här är baksidan med att ställa upp o vara förvaltare eller god man för den delen.
Alltid är det nåt papper, kvitto eller underskrift som saknas.
Men som sagt, nu är det KLART !!
(null)
Äntligen fick jag debit o kredit att gå ihop, så nu återstår bara att lämna ifrån sig eländet
(null)
Jag har kokat drottningsylt av resterande bär ifrån frysen
Hemkokt sylt är det som gäller i mitt hus,
Ingen sylt på "klämflaska" här inte !
(null)
Olle håller som vanligt span, efter både folk o annat löst!
Han är nog Mellansveriges bästa span-hund
Inget undgår honom!
o tyvärr larmar han ofta både upprört o glatt,
nåt vi måste jobba bort i alla fall inomhus,
annars blir jag tokig
(null)
Junior bryr sig inte ett dugg
utan gosar gott i hundbädden o låter ung-tuppen hållas
(null)
Det har ju varit extremt kallt ett par dagar
o det har resulterat i en otroligt vacker vit natur
(null)
Jag njuter o tankar energi på promenaderna 
o har börjat leka med tanken att möjligen ta upp träningen igen!
Det är ett stort steg framåt
För jag trodde inte ens jag skulle snudda vid tanken på det igen. 
Har till tisdag på mig att fundera 
håll tummarna att det håller ända fram. 
Nu gör vi helg på Klacken då Stefan har ledig fredag
Vilket varit min frälsning under den här tiden jag haft min djupa långa svacka
Jag hade inte orkat utan den hjälpen ❤️


Kommentera inlägget här :