Akut morgonpink...eller inte

(null)

Det börjar dra ihop sig till att tänka på sommarens odlingar.
Vet vad jag vill odla, men inte bestämt vilka sorter ännu.
Tittar på massor av fröer på olika sajter o läser på.
För att veta resultatens smak, storlek o härdighet.
Sen om det blir så under mina Gröna fingrars försorg, 
ja, det visar sig i slutänden.
(null)
Under tiden jag planerar
passar jag på att plantera om mina Mårbacka pelargoner.
Som faktiskt överlevt hos mig, 
vilket är en smärre sensation.
(null)
Förälskade mig även i denna fina gammaldags Tulpanpelargon förra sommaren 
har nu lyckats rota tre skott från den,
även dessa skall ner i jorden nu 
o jag hoppas de tackar mig med att bli lika vackra som förra året.
(null)
Sedan är mina om-planteringsuppdrag färdiga.
Eftersom  jag bara har en massa blommande orkidéer i resten av huset
o de trivs tydligen bäst när man inte rör dem alls 
utan bara ger dem vatten, då o då.
(null)
Blommor har en otrolig inverkan på sinnet o känslan i kroppen
(null)
Tulpanbuketten jag köpte i fredags gör mig både glad o förväntansfull,
den sätter till o med igång vårkänslorna lite.
(null)
Fast just idag känns våren långt borta då det är 50cm snö ute efter det ymniga snöfallet igår o inatt.
(null)
Men otroligt vackert är det i alla fall 
Ljust o fint trots tidig morgon, 
då snön hjälper till att förlänga dagsljuset med sin vithet. 
(null)
Nyskottat har vi också
då Stefan var uppe redan klockan 5 i morse o fixade bort all snö innan han for till jobbet.
(null)
Så nu behöver jag bara se till att postlådorna städas rena från snön
o att det skottas kring dem 
så blå-postbilen enkelt o smidigt kommer åt att lämna av dagens post.
Man skall vara snäll o hjälpsam mot sina medmänniskor,
att se till att postlådorna är snöfria är mitt sätt att bidra.
Förresten så vet jag att struntar man i det,
har postisen rätt att strunta i att leverera posten.
Så ut o skotta o ta bort snön från lådorna nu 
alla ni som "glömt" det idag 😊 
(null)
Strax dags att ut o snö-pulsa runt Klacken för mig o vovvarna 
för nu är det hög tid för morgonpinken!
(null)
Även om det inte ser ut att vara alltför akut

Kommentera inlägget här :